۰ نفر

کشف جسد یک کوهنورد در ارتفاعات توچال

۱ تیر ۱۳۹۸، ۲۲:۲۲
کد خبر: 361663
کشف جسد یک کوهنورد در ارتفاعات توچال

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: پس از بیش از ۱۲ساعت جست‌وجو جسد یک کوهنورد در ارتفاع ۲۴۵۰متری توچال کشف شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ابراهیم تاجیک نوری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران، اظهار کرد: عصر روز گذشته مطلع شدیم چند کوهنورد در ارتفاعات توچال گرفتار شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله یک تیم از نجاتگران پایگاه امداد و نجات کوهستان شیرپلا شهرستان شمیرانات به منطقه حادثه اعزام شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران تصریح کرد: با توجه به صعب العبور بودن مسیر، ضمن هماهنگی با مقام قضائی و پلیس کوهستان مقرر شد ادامه عملیات به صبح امروز اول تیر ماه مجددا انتقال یابد.

تاجیک نوری اضافه کرد: پس از مشخص شدن محل حادثه و به دلیل سختی کار و ارتفاع ۲ هزار و ۲۴۵ تیم های امداد و نجات دیگر جهت پشتیبانی شامل ۱۶ نجاتگر کادر و داوطلب به محل اعزام شدند.

وی بیان کرد: پس از ساعت ها تلاش و رسیدن نیروهای عملیاتی به محل حادثه و معاینات اولیه مشخص شد فرد در همان ساعات اولیه حادثه بر اثر جراحات ناشی از سقوط از ارتفاعات توچال جان خود را از دست داده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: نجاتگران مشغول انتقال جسد به پایین کوهپایه هستند و پس از انتقال جسد را تحویل عوامل انتظامی خواهند داد.

تاجیک نوری به محل دقیق سقوط کوهنور اشاره و گفت: نجاتگران این کوهنورد ۳۰ ساله را در دیواره یا پناهگاه شروین، یکی از پناهگاه‌های کوهنوردی دامنه توچال با ارتفاع ۲ هزار و ۴۵۰ متری پیدا کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران در پایان از تمامی هم وطنان در خواست کرد: با توجه به آغاز تعطیلات تابستان حجم مسافرت ها و کوهپیمایی افزایش پیدا می کنند و هم وطنانی که قصد کوهنوردی و یا مسافرت را دارند قبل از آغاز سفر تجهیزات کامل را به همراه داشته باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند.