۰ نفر

بازداشت گوشی قاپ‌های شهرک غرب

۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۳:۳۲
کد خبر: 359269
بازداشت گوشی قاپ‌های شهرک غرب

رئیس کلانتری شهرک غرب از دستگیری دو جوان گوشی قاپ در این محدوده خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ ضرغام آذین درباره دستگیری این دو سارق که دو جوان ۱۹ و ۲۰ ساله هستند، گفت: از ابتداری سال جاری گزارش‌های متعددی درباره گوشی قاپی در این محدوده به کلانتری اعلام می‌شد، همچنین اظهارات شکات نشان می‌داد این سرقت‌ها به صورت سریالی انجام می‌شود، بنابراین نقاط آلوده توسط ماموران شناسایی شد و ماموران کلانتری کنترل شبانه روزی این مناطق و دستگیری سارقان را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: طی این گشت زنی‌های شبانه روزی ماموران سارقان را در حالی که قصد داشتند سرقتی را آغاز کنند شناسایی کردند و اقدام به دستگیری این افراد کردند. طی این عملیات یکی از این افراد دستگیر و دیگری از محل متواری شد که پس از بررسی مشخص شد به شهرستان البرز متواری شده است.

رئیس کلانتری شهرک غرب با بیان اینکه با انجام تحقیقات مخفیگاه متهم دیگر نیز به سرعت شناسایی شد گفت: ماموران طی هماهنگی با مقام قضایی به محل مخفیگاه وی رفته و متهم دوم را نیز دستگیر کردند. این فرد نیز به کلانتری منتقل شد.

سرهنگ آذین با اشاره به اعتراف متهمان به انجام سرقت‌ها گفت: متهمان که در ابتدا منکر ارتکاب سرقت بودند در ادامه با مشاهده مدارک موجود به انجام سرقت اعتراف کردند. با فراخوان کلانتری نیز ۱۵شاکی متهمان را مورد شناسایی قرار دادند.

به گفته و، با بررسی های انجام شده توسط ماموران مشخص شد هر دو متهم ۲۰ و ۱۹ سال سن داشته و سوابق کیفری متعددی در پرونده آن‌ها موجود است تا کنون نیز به ۴۵ مورد سرقت اعتراف کرده‌اند. همچنین در تجسس‌های پلیسی از مخفیگاه این دو متهم تعداد ۹ دستگاه گوشی سرقتی به همراه چهار عدد ساعت مچی سرقتی و دو قبضه سلاح سرد کشف و ضمیمه پرونده شد.

رئیس کلانتری شهرک غرب در پایان با اشاره به اظهارات یکی از شاکیان که خانمی ۴۵ ساله است، افزود: یکی از شکاتی که متهمان را مورد شناسایی قرار داده طی اظهارات خود مدعی شد در خیابان کتابخانه شهرک غرب، در حالی‌که منتظر فرزند خود بوده تا او را از آموزشگاه به خانه برساند از سوی متهمان هدف سرقت قرار گرفته بود. این خانم میانسال در حالیکه با هندزفری مشغول صحبت بود، یکی از متهمان با استفاده از چاقو دسته چوبی ضربه‌ای به سرش می زند و با کشیدن هندزفری گوشی‌اش را نیز به سرقت می برد.