۰ نفر

کوه‌های به‌دیل در بهبهان دوباره شعله ور شد

۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱:۴۷
کد خبر: 358760
کوه‌های به‌دیل در بهبهان دوباره شعله ور شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به وقوع سومین آتش سوزی امروز در بهبهان گفت: افزایش دما هشت آتش سوزی در چهار شهرستان در خوزستان را در روز یکشنبه به دنبال داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا جمشیدیان گفت: آتش سوزی در کوه‌های بدیل در بهبهان از ساعاتی پیش آغاز شده که برای اطفای آن نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، کوهنوردان و هلال احمر به منطقه اعزام شده اند.

وی افزود: این سومین آتش سوزی امروز در بهبهان بوده و ساعت ۱۵ بخشی از مراتع «چهل کنار» در نزدیکی شهر بهبهان و در ساعت ۱۸ نیز مراتع نزدیک به قبرستان جدید شهر دچار آتش سوزی شده که با توجه به وسعت کم، در ساعات اولیه اطفا شده اند.

جمشیدیان اضافه کرد: در ایذه نیز امروز شاهد سه فقره آتش سوزی در مراتع در روستای «بی بی گل مرده» بودیم.

وی با اشاره به وقوع حریق امروز در شهرستان باغملک اظهار داشت: در بخش غیزانیه نیز بخشی از مراتع در جنگل‌های دست کاشت دچار آتش سوزی شده و به درختان این جنگل خسارت وارد شده است.

به گفته وی آتش سوزی‌های امروز و چند روز گذشته بیشتر در مراتع و در وسعت کم بوده که در ساعات اولیه مهار شده، به جز آتش سوزی در ایذه و بهبهان در هفته گذشته که در مناطق جنگلی و صعب العبور رخ داده بود.

جمشیدیان همچنین گفت: دمای هوای استان در روزهای اخیر به شدت بالا رفته به طوری که ساعات اداری کاهش یافته و روز چهارشنبه نیز با پیش بینی وقوع دمای ۵۰ درجه سانتیگراد تعطیل اعلام شده است، افزایش دما تهدید آتش سوزی در منابع طبیعی را بیشتر می‌کند.

وی افزود: بارندگی‌های مناسب امسال باعث شده بود که مراتع استان غنی شود که با گرم شدن هوا این مراتع اکنون خشک شده و احتمال آتش سوزی در آنها بیشتر می‌شود، از سوی دیگر دمای هوا که از ۴۵ درجه سانتیگراد بیشتر می‌شود، حتی وجود یک بطری و یا شیشه در طبیعت می‌تواند مانند ذره بین عمل کرده و موجب آتش سوزی شود.

جمشیدیان بر افزایش تجهیزات اطفا در استان تاکید و ابراز امیدواری کرد با پیگیری مسئولان بتوان پایگاه امداد هوایی را راه اندازی کرد و یا یک بالگرد آبپاش به خوزستان اختصاص داد.

با گرم شدن هوا آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های خوزستان، دوباره آغاز شده است به طوری که طی روزهای ۱۶ و ۱۷ خرداد، ۱۸ فقره حریق به وقوع پیوست.

خوزستان دارای ۲.۵ میلیون هکتار مرتع و بیش از یک میلیون هکتار جنگل است.