۰ نفر

سرقت ۲۰میلیاردی از منزلی در زعفرانیه

۱۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبر: 358632
سرقت ۲۰میلیاردی از منزلی در زعفرانیه

سارقی که با همدستی دو سارق دیگر، ۲۰ میلیارد تومان از یک منزل دزدیده بودند، بازداشت شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اردیبهشت ماه سال جاری فردی در تماس با پلیس 110 عنوان داشت که از منزلش واقع در زعفرانیه سرقت صورت گرفته که پرونده با موضوع سرقت منزل تشکیل و برای رسیدگی تخصصی از کلانتری 122 دربند به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: ساعت 12 به اتفاق خانواده‌ام برای خرید از منزل خارج شدیم که پس از بازگشت در ساعات پایانی شب متوجه شکستگی پنجره بالکن مشرف به خیابان شدم. با ورود به منزل متوجه شدم سارق یا سارقان اقدام به سرقت اموال (از قبیل طلاجات، جواهرات گران‌قیمت، وجه نقد، ارز، ساعت مچی) به ارزش تقریبی بیست میلیارد تومان کردند و در این رابطه نیز به کسی مظنون نیستم.

کارآگاهان با توجه به اظهارت مالباخته بلافاصله به محل سرقت رفته و با انجام تحقیقات اولیه و بررسی تصاویر دوربینهای مداربسته مربوط به محل سرقت و ساختمانهای همجورا موفق به شناسایی سه سارق شدند.

کارآگاهان با توجه به شیوه شگرد سارقان طی اقدامات پیچیده پلیسی و با بهره‌گیری از سوابق مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی یکی از سارقان به هویت فرشاد 25 ساله که دارای سوابق کیفری متعدد بود، شدند.

با انعکاس موضوع به مقام قضایی، دستگیری فرشاد در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که اوایل خرداد با انجام اقدامات پلیسی محل اختفای وی در یکی از محلات جنوب شهر تهران شناسایی و وی بازداشت شد.

متهم در تحقیقات، منکر هرگونه سرقتی شد که با دیدن تصاویر محل سرقت و سایر دلایل چاره‌ای جز اعتراف نداشت و ضمن قبولی سرقت از مالباخته، گفت که سرقتها را به اتفاق دو نفر دیگر از همدستانش در محدوده شمال تهران انجام داده و اموال مسورقه را به خریدار اموال مسروقه (مالخر) فروخته‌اند.

با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت، وی با صدرو قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی، شناسایی و دستگیری همدستان و خریداران اموال مسروقه در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ است.