۰ نفر

کشف بیش از 13میلیارد ریال لوازم التحریر قاچاق

۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۳:۴۷
کد خبر: 357486
کشف بیش از 13میلیارد ریال لوازم التحریر قاچاق

فرمانده انتظامی استان قم از کشف بیش از 13میلیارد ریال لوازم التحریر قاچاق از یک دستگاه کامیون در استان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، عبدالرضا آقاخانی اظهار کرد: در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و با اطلاع از اینکه فردی قصد دارد با یک کامیون اقدام به قاچاق محموله لوازم التحریر به ارزش چندین میلیارد ریال کند، عملیات شناسایی و توقیف کامیون و راننده آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد بارگیری در یکی از استان‌های جنوبی انجام شده و مقرر است با عبور از محورهای موصلاتی استان قم در شهر تهران تخلیه و توزیع شود، بنابراین ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان موفق شدند کامیون موصوف را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، توقیف و راننده آن را دستگیر کنند.

آقاخانی ادامه داد: کامیون برای بررسی دقیق تر به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان منتقل و در بازرسی اولیه مشخص شد تریلر حامل لاستیک خودرو بوده است اما پس از شمارش کالا و مطابقت با اسناد ارائه شده، مقادیر زیادی لوازم التحریر قاچاق از لابلای لاستیک‌ها کشف شد.

وی تصریح کرد:لوازم التحریر مکشوفه شامل ورقه‌های پرس کارت به وزن تقریبی 9 تن، روان‌نویس به تعداد 87 هزار و 264 عدد و سوزن‌های دوخت(منگنه) به تعداد 800 بسته از این کامیون کشف شد.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی کالای کشف شده 13 میلیارد و 159 میلیون و 560 هزار ریال برآورد شده است.

آقاخانی تصریح کرد: متهم به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.