۰ نفر

جزئیات درگیری مسلحانه و تعقیب چند ساعته در کرج

۸ خرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۴۸
کد خبر: 356551
جزئیات درگیری مسلحانه و تعقیب چند ساعته در کرج

فرمانده انتظامی استان البرز جزییات اقدام مسلحانه راکبان یک موتور سیکلت و نحوه دستگیری آنها را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سردار عباسعلی محمدیان عصر چهارشنبه در مصاحبه خبری در محل کلانتری مشکین دشت فردیس، اظهار داشت: امروز ماموران کلانتری مشکین دشت در حال گشت زنی بودند که در ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه امروز موتور سیکلتی را رویت می کنند که سرنشینان آن لباس نظامی غیر متعارف پوشیده بودند.

وی در ادامه با اشاره به ناشناخته و غیر متعارف بودن لباس این افراد، تاکید کرد: با توجه به این مهم، ماموران انتظامی دستور ایست می دهند اما آنها متواری شده و تعقیب این افراد توسط پلیس آغاز می شود.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه سرنشینان موتور سیکلت در این تعقیب و گریز به سمت خودرو ماموران با اسلحه کلاشینکوف شلیک می کنند، افزود: ۲ گلوله به خودرو گشت اصابت کرد اما خوشبختانه راننده و سرنشینان آن هیچگونه صدمه ای ندیدند.

وی با بیان اینکه تعقیب به همین صورت ادامه پیدا کرده و مهاجمان با تیراندازی متقابل ماموران نیروی انتظامی مواجه شدند، عنوان کرد: افراد مسلح مجبور به خروج از بافت جمعیتی شهر شدند و به سمت حاشیه و باغات رفتند.

وی اظهار داشت: مهاجمان پس از این درگیری و تعقیب و گریز زخمی شده و با پای پیاده همچنان به فرار خود در داخل باغات حومه شهر مشکین دشت ادامه دادند.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه سایر نیروهای انتظامی شهرستان نیز پس از این تعقیب و گریز وارد میدان شده و محدوده اختفا این افراد را محاصره کردند، گفت: ماموران انتظامی بعد از حدود یک ساعت و نیم تلاش بی وقفه موفق به دستگیری ۲ سارق شدند که مسلح به سلاح گرم بوده و به سوی ماموران تیر اندازی کردند.

وی با بیان اینکه ماموران نیروی انتظامی  یک نفر از  افراد مسلح را  هدف گلوله قرار داده  و اکنون در بیمارستان بستری است افزود: نفر دوم نیز خود را به پلیس تسلیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از پاتوق سارقان موفق به کشف تعدادی تجهیزات پلیسی، گوشی های تلفن همراه، فشنگ و سلاح های مختلف، ۲ قبضه سلاح کمری و کلاشینکف و وینچستر که از نوع سلاح های ساچمه زن هستند، شدند.

سردار محمدیان گفت: تحقیقات اولیه نشان می دهد که این افراد قصد سرقت از یک طلافروشی در سطح شهر را داشتند که با تیز بینی همکاران نیروی انتظامی موفق به این اقدام نشدند.

به گفته وی تحقیقات تکمیلی در خصوص سایر جرائم این افراد ادامه دارد و در گزارشات بعدی اعلام می شود.

سردار محمدیان گفت: مجازات تیر اندازی و نگهداری این سلاح ها بسیار بالا است و دستگاه قضایی آنها را به سزای اعمال خود می رساند.

سردار محمدیان گفت:  در بررسیها مشخص شد که این افراد دارای 2 دستگاه خودرو هستند که خودرو ها را در 2 محل مختلف قرار داده بودند تا  بعد از  سرقت بتوانند با خوردها متواری شوند.

سردار محمدیان در بخش دیگری با اشاره به شایع شدن سرقت یک بانک در محمد شهر کرج، گفت: هیچ گونه سرقت از بانک امروز نداشته ایم و این عملیات نیز سرقت نبوده و تنها تیز هوشی واحد گشت پلیس بوده است.