۰ نفر

نجفی به قتل همسرش اعتراف کرد +تکمیلی

۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۲۶
کد خبر: 356236
نجفی به قتل همسرش اعتراف کرد +تکمیلی

با گذشت بیش از چهار ساعت از قتل همسر دوم محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران پیگیری‌ها حاکی از آن است برغم برخی شایعات در فضای مجازی، تا این لحظه کسی در جریان این پرونده بازداشت نشده است.

نجفی تست الکل و مواد مخدر می دهد/بررسی روانشناسی متهم

قاضی شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: با توجه به حساسیت های موجود درخصوص پرونده محمدعلی نجفی دستورات لازم برای انتقال متهم به پزشکی قانونی صادر شده است.

وی افزود: قرار است پزشکی قانونی از محمدعلی نجفی تست روانشناسی و تست مواد مخدر و مصرف الکل اخذ کند.

شهریاری گفت: البته این به معنای مصرف مواد مخدر یا الکل از سوی متهم نیست اما برای اینکه مشخص شود قتل تحت تأثیر این عوامل بوده یا خیر این تست ها اخذ می شود.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: نجفی شب قبل از حادثه در منزل همسرش بوده است و با یکدیگر مشاجره لفظی شدیدی داشته اند.

اختلاف شدید، انگیزه شهردار سابق برای قتل همسرش

دقایقی پیش شهردار سابق تهران با مراجعه به پلیس آگاهی مرکز در چهارراه شاهپور خودش را تسلیم و به قتل همسرش اعتراف کرد. متهم در نامه‌ای که از خودش به جا گذاشته بود، به طور کامل از انگیزه‌اش برای قتل همسرش گفته و آن را شرح داده بود و ما از همان ابتدا می‌دانستیم که جنایت توسط او صورت گرفته است.شهردار سابق تهران با همسرش اختلافات شدیدی داشته است گفت: سلاحی که متهم در جنایت از آن استفاده کرده نیز از وی کشف شده است و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

 در همین حال یک منبع آگاه نیز گفته: شهردار سابق تهران از سوی همسرش به شدت تهدید می‌شد. متهم مدعی شده که همسرش وی را تهدید کرده بود که زندگی اش را نابود می‌کند و به همین دلیل تصمیم به قتل او گرفته است.

***

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا ،سرپرست دادسرای امور جنایی از قتل همسر شهردار سابق تهران به دست خود نجفی خبر داد.

محمد شهریاری گفت: آقای نجفی به قتل همسرش اعتراف کرد و به دلیل اختلافات خانوادگی آن را به قتل رسانده است.

***

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از انتقال پیکر همسر دوم شهردار اسبق تهران به مرکز پزشکی قانونی خبر داد. مسعود قادی پاشا درباره اینکه آیا جسد میترا استاد، همسر دوم شهردار اسبق تهران به پزشکی قانونی منتقل شده است، گفت: جسد این فرد به مرکز تحقیقات پزشکی قانونی استان تهران در کهریزک منتقل شده است تا اقدامات لازم برای بررسی علت قطعی مرگ انجام شود.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها با حضور متخصصان پزشکی قانونی و کارشناسان اسلحه انجام خواهد شد، گفت: با آغاز بررسی‌ها نتایج از سوی پزشکی قانونی به مقام قضائی ارائه خواهد شد.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران، جسد این فرد هم اکنون در پزشکی قانونی استان تهران است.

***

سردار علیرضا لطفی در مورد آخرین اقدامات انجام شده در خصوص قتل همسر دوم شهردار اسبق تهران گفت: با اعلام خبر قتل در صبح امروز بلافاصله عوامل پلیس آگاهی در محل حاضر شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه بررسی‌های فنی و تخصصی مأموران با بررسی صحنه جرم و نمونه برداری از محل آغاز شد، گفت: در حال حاضر کارآگاهان با جمع بندی آثار و ادله به فرد خاصی به عنوان مظنون اصلی رسیده‌اند اما تاکنون کسی دستگیر نشده است و اقدامات پلیس ادامه دارد.

***

ظهر امروز و پس از اعلام خبر قتل «میترا استاد»، همسر دوم شهردار سابق تهران رسیدگی به این پرونده با دستور سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت و چندین تیمی تخصصی در پلیس پایتخت مسئول بررسی و پیگیری این پرونده شدند.

همزمان با انتشار این خبر، شایعات زیادی نیز در فضای مجازی منتشر شد و حتی برخی شایعات از دستگیری محمدعلی نجفی حکایت داشت که پیگیری از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ حاکی از آن است که تاکنون کسی در رابطه با این پرونده دستگیری نشده است و با این وجود خبر دستگیری شهردار اسبق تهران نیز به تأیید پلیس نرسید.

همچنین آخرین خبرها از محل وقوع جنایت حاکی از آن است که تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان این حادثه با نظارت قاضی شهریاری و رؤسای پلیس پایتخت در دستور کار قرار دارد.