۰ نفر

دستگیری 2کلاهبردار میلیاردی در بوشهر

۵ خرداد ۱۳۹۸، ۰:۳۹
کد خبر: 355672
دستگیری 2کلاهبردار میلیاردی در بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی دو کلاهبردار که در شهرهای بیش از ۱۲۰میلیارد ریال در زمینه ساخت و ساز مسکن از مردم کلاهبرداری کرده و متواری شده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سردار خلیل واعظی عصر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان از دستگیری دوکلاهبردار در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در پی اطلاع پلیس از فعالیت‌های مجرمانه فردی در گناوه در زمینه خرید و فروش و ساخت و ساز مسکن پرونده ای در اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان بوشهر تشکیل شد.

وی افزود: با اعزام کارآگاهان به گناوه پس از بررسی‌های میدانی، علمی، و اطلاعاتی مشخص شد متهم با جلب اعتماد بنگاههای املاک ومتقاضیان خرید مسکن ضمن مشارکت در ساخت و ساز با نیت کلاهبرداری اعتماد تعدادی از متقاضیان مسکن را جلب و افزون بر 10 میلیارد تومان کلاهبرداری و متواری شده است.

به گفته سردار واعظی متهم که 62 نفر شاکی دارد سال‌ها قبل متواری و هیچگونه ردی از خود به جا نگذاشته بود، پس از ماهها تلاش و پیگیری‌های علمی و اطلاعاتی افسران پرونده مخفی‌گاه وی در شهر اصفهان شناسایی که کارآگاهان به محل مورد نظر اعزام شدند.

رئیس پلیس استان بوشهر بیان کرد: قبل از رسیدن پلیس متهم از آنجا نیز متواری و در تهران مخفی شده بود که با ادامه پیگیری‌ها و تحقیقات مخفی‌گاه وی در تهران نیز شناسایی، دستگیر و به گناوه منتقل شد.

سردار واعظی با اشاره به شناسایی کلاهبردار دیگر در شهر بوشهر خاطر نشان کرد: در شهر بوشهر فردی در زمینه ساخت و ساز مسکن با افراد شریک و سپس با اقدامات مجرمانه مسکن ساخته شده را به نفع خود می‌فروخت.

وی بیان کرد: این متهم نیز مبلغ 20 میلیارد ریال از شش نفر به این طریق کلاهبرداری کرده متواری و در تهران مخفی شده بود که با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان متهم دستگیر و به بوشهر منتقل شد.

رئیس پلیس استان بوشهر بیان کرد: در مجموع با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی دو کلاهبردار که در شهرهای بیش از 120 میلیارد ریال در زمینه ساخت و ساز مسکن از مردم کلاهبرداری کرده و متواری شده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تاکید کرد: شهروندان در هنگام خرید و فروش مسکن بررسی‌های دقیق و استعلام‌های لازم را از مبادی رسمی انجام دهند و پس از اطمینان از اصالت مسکن انتخابی نسبت به خرید و فروش اقدام کنند.

سردار واعظی اظهار داشت: در ساخت و ساز های مشارکتی تحقیقات کاملی نسبت به شریک خود داشته باشند و مراحل پیشرفت در ساخت و ساز را به صورت مرحله به مرحله پیگیری کرده و سپس نسبت به پرداخت پول اقدام کنند.