۰ نفر

ماجرای نامادری شکنجه‌گر و ستایش پنج ساله ‏

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۵۹
کد خبر: 351325
ماجرای نامادری شکنجه‌گر و ستایش پنج ساله ‏

دختربچه ٥ساله در ارومیه قربانی خشونت نامادری‌اش شد. شدت ضرب و شتم این کودک ‏به حدی بود که باعث شد تا او برای چند ساعت در بیمارستان بستری شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، ماجرای شکنجه‌های ‌هولناک این نامادری از طریق تماس مردمی با اورژانش اجتماعی ارومیه برملا شد و در پیگیری‌های ‌بعدی مشخص شد این کودک همراه با خواهر بزرگترش بار‌ها از سوی نامادری مورد ضرب و شتم ‌قرار گرفته است. پزشکی قانونی آثار ضربات سنگین و زخم‌های ناشی از برخورد با جسم سخت به ‌بدن ستایش را تأیید کرده و همین باعث شد تا با حکم دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم دراین ‌پرونده دستور بازداشت نامادری شکنجه‌گر صادر شود.

براساس شنیده‌ها این ‌زن جوان پیش از ظهر شنبه از سوی پلیس بازداشت شده است. ستایش ٥ ساله از بیمارستان ‌مرخص و به خانه پدربزرگش رفته است و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.‌

ماجرای این حادثه هولناک جمعه از طریق تماس تلفنی فرد ناشناسی به اورژانس اجتماعی اداره کل ‌بهزیستی آذربایجان غربی گزارش شد. همزمان، اما این کودک به دلیل آثار کبودی و ضرب و شتم به ‌بیمارستان امام خمینی (ره) رفته بود. درواقع پدر ستایش وقتی وضع نامناسب دخترش را می‌بیند ‌او را سریع به بیمارستان منتقل می‌کند. ستایش پس از چند ساعت بستری شدن در اورژانس با ‌تشخیص پزشکان از بیمارستان مرخص می‌شود.

پدر ستایش فرزند ٥ ساله‌اش را به خانه پدرش ‌می‌برد تا بیش از این از سوی همسرش مورد آزار و اذیت قرار نگیرد. از سوی دیگر اورژانس ‌اجتماعی هم به دنبال دریافت گزارش مردمی به سراغ ستایش می‌رود و با مشاهده وضع این کودک ‌گزارشی به مقامات قضائی ارومیه ارسال می‌کند.

در ادامه مشخص می‌شود که خواهر بزرگتر ‌ستایش هم چندبار از سوی همین زن مورد آزارو اذیت و ضرب و شتم قرار گرفته است، اما به دلیل ‌ترس به کسی چیزی نمی‌گوید، تا این‌که درنهایت با برملا شدن شکنجه‌های ستایش او هم ماجرای ‌اذیت و آزارهایش را به پدر و مسئولان اجتماعی بازگو می‌کند. ‌

صبح شنبه، اما با تأیید نظر پزشکی قانونی مبنی بر ضرب و شتم ستایش، نامادری این کودک از ‌سوی پلیس بازداشت شد. جلال پدر ستایش هم از همسرش شکایت کرده است. خواهر ستایش هم ‌درباره شکنجه‌های نامادری جوانش گفت: «ظهر پنجشنبه ستایش به دلیل سرماخوردگی فرش خانه ‌را کثیف کرد. همین هم بهانه‌ای شد تا او ستایش را به حمام ببرد و با دسته جارو و تی او را حسابی ‌کتک بزند.» به گفته خواهر ستایش این زن ٣٣ ساله پیش از این هم چنین رفتار‌های خشنی داشته ‌و بار‌ها آن‌ها را به شدت کتک زده است. ستایش درحال حاضر در خانه پدربزرگش زندگی می‌‌کند و از سوی تیم‌های درمانی بهزیستی تحت درمان و مراقبت است‌.

اما دلیل این شکنجه‌ها و رفتار خشن نامادری ستایش هم به درستی معلوم نیست. به گفته ‌مسئولان بهزیستی این زن در سلامت کامل بدنی است و هیچ سابقه بیماری و اختلال روانی هم ‌ندارد. موضوع اعتیاد این زن هم به کلی منتفی است. پدر ستایش هم یک کارگر ساده است که او ‌هم اعتیاد ندارد. به گفته یکی از مسئولان بهزیستی ارومیه که از نزدیک این پرونده را دنبال می‌‌کند، پدر و نامادری این کودک هر دو ٣٣ ساله هستند و حدود یک‌سال است که باهم ازدواج ‌کرده‌اند. جلال پدر ستایش از همسر قبلی‌اش سه فرزند دارد که بعد از ازدواج مجدد صاحب یک ‌فرزند دیگر هم می‌شوند. اما ظاهرا این زن رفتار خشونت باری با فرزندان قبلی همسرش داشته و ‌بار‌ها از سوی این زن مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند. ‌

ستایش‌هایی که قربانی شدند

اما مثل این‌که سرگذشت تلخ ستایش‌ها تمامی ندارد. پیش از این موارد متعددی از شکنجه و ‌کودک آزاری و حتی حوادث ناگوارتری، چون تجاوز و قتل هم برای این کودکان کم سن و‌سال رخ ‌داده است. یکی از معروف‌ترین این پرونده‌ها ماجرای ستایش قریشی و قتل او توسط امیرحسین ١٦ ‌ساله بود.

همان ساکنان محله «خیرآباد» ورامین که یکی از پرونده‌های جنجالی سال‌های اخیر ‌بود. ستایش آن ماجرای تلخ پس از این‌که مورد تجاوز قرار گرفت جسدش از سوی امیرحسین با ‌اسید سوزانده شد. سرانجام این پرونده با قصاص امیرحسین به پایان رسید‎. همزمان کیلومتر‌ها دورتر در نی‌ریز استان فارس دختر بچه دیگری به نام ستایش قربانی طمع ‌مردی شد که گوشواره‌های این دختر را تنها راه نجاتش می‌دید.

ستایش ٦ ساله این پرونده ‌خونین، در مسیر بازگشت طعمه مرد جوانی شد که سال‌ها همسایه خانواده آن‌ها بود. ستایش این ‌پرونده تنها به خاطر یک جفت گوشواره طلا به قتل رسید تا قاتل با فروش آن‌ها بتواند بخشی از ‌بدهکاری‌هایش را تسویه کند‎ ‎ ستایش ٣ ساله اهل رفسنجان هم یکی دیگر از قربانیان پرونده‌های کودک آزاری سال‌های اخیر ‌بود.

کودکی که از سوی ناپدری معتادش مورد آزار و اذیت قرار گرفت و به مدت ١٠ ماه در مراکز ‌درمانی تحت مداوا و مراقبت قرار داشت. مادر این کودک بخت برگشته هم اعتیاد داشت و همین ‌مسأله باعث شد تا بهزیستی سرپرستی او را برعهده بگیرد‎.