۰ نفر

زورگیران، مال‌باخته را داخل قبر رها کردند

۳۱ فروردین ۱۳۹۸، ۶:۲۰
کد خبر: 347966
زورگیران، مال‌باخته را داخل قبر رها کردند

مرد جوان که توسط سارقان شکنجه و با دست‌و‌پای بسته داخل گوری رها شده بود، با حضور خانواده‌ای که قصد داشتند مرده‌شان را دفن کنند، از مرگ نجات یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق،  چندی پیش مرد جوانی در یکی از قبرستان‌های اطراف تهران با پلیس تماس گرفت و از پیدا‌کردن مرد نیمه‌جانی در یکی از قبرها خبر داد. مرد تماس‌گیرنده گفت: صبح زود برای مراسم کفن‌و‌دفن پدرم به قبرستانی که در حاشیه یکی از روستاهای اطراف تهران است، آمده بودم که در کمال ناباوری مردی را داخل قبر دیدم. مرد جوان به‌شدت زخمی بود و چند باری که صدایش کردم جواب نداد. ابتدا فکر کردم که او فوت کرده است؛ اما بعد متوجه شدم بدنش هنوز گرم است و به‌سختی نفس می‌کشد.

مأموران اورژانس و پلیس به‌ دنبال این تماس بلافاصله به قبرستان رفتند و با بدن نیمه‌جان و به‌شدت مجروح مرد جوان روبه‌رو شدند؛ بنابراین او را به بیمارستان منتقل کردند. این مرد پس از بهبودی نسبی راز یک آدم‌ربایی و سرقت را برملا کرد.

مرد مجروح گفت: شب قبل از آنکه در قبر پیدا شوم، از محل کارم به خانه برمی‌گشتم و کنار خیابان منتظر ماشین بودم که پژویی توقف کرد که غیر از راننده دو سرنشین دیگر داشت. من روی صندلی عقب نشستم. پس از طی مسافتی مرد جوانی که کنارم نشسته بود، با تهدید چاقو از من خواست هرچه پول نقد دارم، به او بدهم و کارت عابربانکم را هم در اختیارشان قرار دهم؛ اما مقاومت کردم و آنها با تهدید چاقو دست‌و‌پایم را بستند و به‌شدت کتکم زدند. 400 هزار تومان پول نقدی را که داشتم، گرفتند و بعد هم رمز کارت عابر‌بانکم را پرسیدند و با کارتم از مغازه خرید کردند.

مرد جوان در ادامه گفت: آنها خواستند من را از خودروشان پیاده کنند؛ اما حالم خیلی بد بود. برای همین به سمت خارج از تهران حرکت کردند و بعد از لحظاتی که واقعا نمی‌دانم چقدر طول کشید، خودرو را نگه داشته و من را با دست‌و‌پای‌ بسته داخل گودالی انداختند که بعدا متوجه شدم قبر یک پیرمرد بوده که همان روز فوت شده است. 12 ساعت در قبر بودم تا اینکه خانواده پیرمرد من را پیدا کردند.

کارآگاهان سراغ دوربین‌های مداربسته اطراف قبرستان رفتند؛ اما موفق نشدند هیچ ردی از سرنشینان خودرو به دست آورند.

در ادامه مشخص شد گوشی تلفن همراه مال‌باخته را مردی در شهریار خریده است؛ بنابراین کارآگاهان سراغ این فرد رفتند و او گفت: گوشی تلفن همراه را چند روز قبل از دزد سابقه‌داری خریده‌ام.

با به‌دست‌آمدن هویت دزد سابقه‌دار، کارآگاهان او را که ایمان نام دارد، بازداشت کردند. مرد سابقه‌دار در تحقیقات گفت: من به همراه دو نفر از دوستانم سوار خودروی پژو در خیابان‌های پایتخت پرسه می‌زدیم و با دیدن سوژه مناسب او را به‌عنوان مسافر سوار می‌کردیم. سوژه مناسب برای ما مسافرانی بودند که ظاهری آراسته داشتند و معلوم بود که وضع مالی خوبی دارند. بعد از طی مسافتی با تهدید چاقو پول و وسایل نقدشان را سرقت کرده و رمز کارت‌های عابر‌بانک‌شان را می‌گرفتیم؛ اما طعمه آخر ما به‌شدت مقاومت کرد و ما او را به قصد مرگ زدیم. بعد که رمز عابر‌بانکش را گرفتیم، متوجه شدیم که نفس نمی‌کشد. برای اینکه ردی از خود باقی نگذاریم، جسدش را داخل قبری خالی انداختیم.

با اعتراف متهم جوان، دو همدستش نیز بازداشت شدند و تحقیقات برای شناسایی سایر مال‌باختگان ادامه دارد.