۰ نفر

اعترافات مردی که تحت ‌تأثیر شیشه زنی را کشت

۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۶:۴۹
کد خبر: 340969
اعترافات مردی که تحت ‌تأثیر شیشه زنی را کشت

مرد شیشه‌ای که در پی عصبانیت زن جوانی را به قتل رسانده‌ است، با درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم روبه‌رو شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، متهم که یک ماه بعد از قتل بازداشت شد، ادعا کرد به‌دلیل مصرف شیشه از خود بیخود شد و دست به قتل زد.

در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد. او در توضیح کیفرخواست گفت: متهم که مردی 40 ساله ‌است با ورود به خانه زنی تنها با پیچیدن روسری به دور گردن مقتول، او را کشته و بعد برای اینکه قتل را اتفاق نشان دهد، شیر گاز را باز کرده و متواری شده‌ است. هرچند این مرد قصد داشت همه‌چیز را اتفاقی نشان دهد، اما تحقیقات مأموران به نتیجه رسید و در نهایت متهم بازداشت شد. با توجه به اینکه دو فرزند مقتول صغیر هستند، به عنوان نماینده دادستان اعلام می‌کنم دادستان برای آنها درخواست دیه کرده‌ است و اکنون درخواست صدور حکم قانونی از سوی دادگاه را داریم.

در ادامه، دختر بزرگ مقتول که به سن قانونی رسیده بود و می‌توانست خودش خواسته‌اش را بیان کند، در جایگاه قرار گرفت. او گفت: این مرد وارد خانه ما شده و مادرم را کشته ‌است و من او را نخواهم بخشید و درخواست قصاص دارم و تفاضل دیه را هم می‌پردازم.

سپس متهم در جایگاه حاضر شد. او اتهام قتل را قبول کرد، اما مدعی شد به دلیل اینکه شیشه مصرف کرده ‌بود در حالت عادی قرار نداشت.

متهم گفت: مقتول از طریق آگهی روزنامه من را پیدا کرده‌ بود. من تأسیساتی داشتم و کار وسایل گرمایشی و سرمایشی خانه را انجام می‌دادم. آگهی مغازه‌ام را به روزنامه داده ‌بودم و این زن هم از همان طریق من را پیدا کرد. قرار گذاشتیم تا با هم صحبت کنیم. او برای خانه‌اش رادیاتور می‌خواست، من خانه را بازدید کردم و گفتم چند رادیاتور باید بیاورم و بعد رفتم. چند روز بعد برای انجام کارهای مقدماتی دوباره برگشتم و دیدم مقداری کابینت وسط خانه‌ است. با آن زن صحبت کردم، گفت کابینت‌ها را خواهرش از شهرستان فرستاده و او هم آشپزخانه‌اش را به طور کامل کابینت کرده و بقیه اضافی ‌است، به من گفت اگر می‌خواهی می‌توانی مابقی را برداری. متهم ادامه داد: مبلغ معامله ما برای رادیاتورها سه میلیون تومان بود و قرار شد برای کابینت‌ها من مبلغ 500 هزار تومان بدهم. پول را به او دادم و کابینت‌ها را بردم. فردای آن روز وقتی برای ادامه کار آمدم، آن زن به من گفت مبلغی که برای رادیاتورها گفته‌ای زیاد است و من حاضر نیستم آن‌قدر پول بدهم. من هم گفتم قیمت همین است و دیگر نمی‌توانم آن را کم کنم، بعد آن زن عصبانی و ناراحت شد و گفت اصلا نمی‌خواهم کار کنی و رادیاتور هم نمی‌خواهم. مدتی بود که من در آن خانه کار کرده و همه‌چیز را آماده کرده ‌بودم گفتم دیگر نمی‌شود و باید پول را بدهی. گفت نه پول را می‌دهم و نه می‌خواهم کار کنی. ما در خانه تنها بودیم. من خیلی عصبانی شدم.

متهم گفت: از شدت عصبانیت نتوانستم خودم را کنترل کنم، به زن حمله کردم و شالی که سرش بود را دور گردنش پیچیدم و آن‌قدر فشار دادم که خفه شد. بعد از خفگی بود که شیر گاز را باز کردم و رفتم؛ می‌خواستم با این کار نشان بدهم که زن براثر گاز‌گرفتگی مرده‌ است. وقتی از خانه خارج شدم، با توجه به اینکه غریبه بودم فکر نمی‌کردم من را دستگیر کنند. اما پلیس با ردیابی تلفن من و اینکه متوجه شده‌ بود آخرین کسی که وارد خانه شده من بوده‌ام، مرا دستگیر کرد. یک ماه بعد از این حادثه دستگیر شدم، اما در تمام مدت به خاطر این اتفاق عذاب‌وجدان داشتم و حالم خوب نبود. من آن روز مواد کشیده ‌بودم و به‌دلیل اینکه شیشه من را در حالت توهم قرار داده ‌بود، مرتکب این قتل شدم. به شیشه اعتیاد نداشتم اما تفننی مصرف می‌کردم.

متهم که پیش از این یک‌بار به‌دلیل سرقت از یک دانشگاه بازداشت شده بود و سابقه کیفری داشت، گفت: در آن دانشگاه هم برای تأسیسات رفته ‌بودم تعدادی کارت دانشجویی سرقت کردم که به خاطرش بازداشت شدم بعد رضایت گرفتم و آزاد شدم. من بعد از آن حادثه کار خلاف نمی‌کردم و روز حادثه هم اگر شیشه مصرف نکرده ‌بودم، این کار را نمی‌کردم.

متهم همچنین گفت: من می‌دانم کار قابل جبرانی نکردم و مادر سه کودک را از آنها گرفتم، اما من خودم هم یک دختر دارم که همسن دختر مقتول است که برایم درخواست قصاص کرده‌ است. من نمی‌گویم مرا به خاطر خودم ببخشید، من را به خاطر دخترم که نوجوان است، ببخشید. من فقط یک دخترم دارم و قصاص‌شدن من وضعیت زندگی او را به‌هم می‌ریزد.

در ادامه، وکیل مدافع متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت با توجه به اینکه موکلش اتهام را قبول دارد در خصوص قتل چیزی نمی‌تواند بگوید و فقط درخواست دارد با توجه به اینکه اولیای‌دم هم سه کودک هستند، با پرداخت دیه موافقت کنند تا زندگی آنها هم مختل نشود.

با پایان جلسه دادگاه قضات وارد شور شدند.