۰ نفر

پسر ۱۶ساله شکم دوستش را درید

۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۴۳
کد خبر: 339913
پسر ۱۶ساله شکم دوستش را درید

مدتی از میلاد و مزاحمت‌هایش خبری نبود. تا اینکه برایم پیامک فرستاد. از ترس تکرار آزار و اذیت‌هایش جواب ندادم؛ اما پیامکهای تهدیدآمیز آنقدر زیاد شد که تصمیم گرفتم با او قرار بگذارم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، 12 بهمن 97، یکی از شهروندان ساکن محدوده شرق تهران حین  تردد در حاشیه بزرگراه رسالت متوجه جسد بی‌جانی شد که روی زمینهای خاکی این محدوده افتاده و ضمن تماس با مرکز فوریتهای پلیسی 110 ماجرا به پلیس اطلاع داد.

با اعلام این خبر، پرونده‌ای در کلانتری 190 مجیدیه تحت عنوان فوت مشکوک تشکیل و تیمهای عملیاتی این کلانتری به محل اعزام شدند که در بررسی‌ها متوفی به وسیله جسمی تیز و برنده به قتل رسیده است.

به این ترتیب، پرونده تحت عنوان قتل به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده و کارآگاهان این اداره تحقیقات خود را برای شناسایی قاتل و کشف هویت مقتول آغاز کردند.

در تحقیقات انجام شده مشخص شد مقتول جوانی 18 ساله به نام میلاد است که با ضربه با چاقو به شکمش، به قتل رسیده و در بررسی از صحنه جرم آلت قتاله کشف و مشخص شد که ضربه مذکور و خونریزی ناشی از آن عامل مرگ وی بوده است.

تحقیقات برای شناسایی قاتل ادامه یافت تا اینکه کارآگاهان سرنخهایی از حضور یک نوجوان دیگر در این پرونده که پیش از این با مقتول رابطه دوستی داشت، به دست آوردند.

با کشف این سرنخ، تحقیقات ادامه یافت تا اینکه یکی از دوستان مقتول (نوجوانی 16 ساله به نام فرشاد) به عنوان مظنون پرونده شناسایی و در تاریخ 13 اسفند ماه 97 برای تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت فراخوانده شد.

فرشاد در تحقیقات لب به اعتراف گشود و ماجرای درگیری با میلاد و نحوه قتل وی را با سلاح سرد کشف شده از محل جنایت بیان کرد.

فرشاد، در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: از چند سال پیش با میلاد دوست بودم و در یک مدرسه درس می‌خواندیم، میلاد دو سال از من بزرگتر بود و از دو سال پیش به بهانه‌های مختلف به من روز می‌گفت و با تهدیدهای مکرر برای من ایجاد مزاحمت می‌کرد، به طور کلی مرا تحت سلطه حرف و رفتارهای خود درآورده و اذیت می‌کرد.

وی افزود: این روند ادامه داشت تا اینکه میلاد از مدرسه ما به یک مدرسه دیگری رفت، مدتی از او خبر نداشتم تا اینکه چند روز پیش از حادثه با من تماس گرفت، چون شماره تلفنش آشنا بود و می‌دانستم امکان ایجاد مزاحمت توسط او برای من مجدداً وجود دارد، به تماسش پاسخ ندادم اما او پیامکهای تهدیدآمیز ارسال کرد و خواست که مرا ببیند، آنقدر پیامکها تکرار شد که تصمیم گرفتم با او قرار بگذارم.

فرشاد درباره نحوه قتل میلاد نیز گفت: روز حادثه در حاشیه تقاطع بزرگراه رسالت و امام علی (ع)، قرار گذاشتیم، حین رسیدن به محل، از میلاد خواستم کارش را بگوید که مجدداً مرا تهدید کرد و این کار او به درگیری لفظی و فیزیکی انجامید؛ میلاد از جیبش چاقویی درآورد و به من حمله کرد اما چاقو در درگیری از دستش افتاد که از فرصت استفاده کرده، چاقو را برداشتم و نمی‌دانم چطور شد که ضربه‌ای به شکمش زدم و وقتی دیدم مجروح شده از محل فرار کردم، ترسیده بود و نمی‌دانستم چه کنم.

متهم انگیزه قتل را فشارهای عصبی، تهدیدهای روانی، زورگویی و زورگیری‌های مقتول عنوان کرد و بیان داشت که قصد قبلی برای قتل نداشته و اگر مقتول به تهدیدات خود ادامه نمی‌داد و سراغش نمی‌آمد، شاید جنایتی رخ نمی‌داد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی؛ معاون مبارزه با جرایم جنایی، با اعلام این خبر گفت: با اعترافات متهم، پرونده تکمیل و برای بررسی به شعبه بازپرسی دادسرای امور جنایی شعبه ارسال شد اما با توجه به سن متهم (زیر 18 سال)، پرونده به دادگاه اطفال ارجاع شد تا تحقیقات قضایی در این رابطه انجام شود.