۰ نفر

جعل سایت فروش دوچرخه در فضای مجازی

۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۵۶
کد خبر: 337885
جعل سایت فروش دوچرخه در فضای مجازی

رییس پلیس فتا تهران از دستگیری مرد جوانی که با سوء استفاده از یک شرکت معتبر اقدام به فروش دوچرخه‌ در فضای مجازی می کرد، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ تورج کاظمی در این باره اظهار کرد: یکم اسفند سال جاری نماینده حقوقی یک شرکت فروش دوچرخه، با مراجعه به پلیس اظهار کرد که مردی با مشخصات و برند شرکت وی اقدام به فروش دوچرخه‌هایی با کیفیت پایین تر کرده و باعث بی‌اعتباری شرکت وی شده است، بنابراین ماموران رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با انجام تحقیقات اولیه متوجه شدند که متهم با طراحی سایتی مشابه سایت اصلی و با جعل مدرک و برچسب دوچرخه‌ها، دوچرخه‌هایی را با کیفیت پایین‌تر به فروش می‌رساند و مشتریان پس از دریافت دوچرخه‌ها برای اعتراض به شرکت اصلی مراجعه می‌کنند.

رییس پلیس فتا تهران با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با اشاره به انجام تحقیقات فنی و اطلاعاتی برای شناسایی متهم گفت: با انجام تحقیقات، متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی ماموران دستگیر شد.

وی با بیان اینکه با انتقال متهم به کلانتری وی تحت بازجویی قرار داده شد گفت: متهم در ابتدا ارتباط خود را با ماجرای فروش دوچرخه با مدارک جعلی یک شرکت معتبر رد کرد، اما زمانی که در برابر مدارک و شواهد پلیسی قرار گرفت به سوء استفاده و جعل آن اقرار کرد. همچنین متهم در اعترافات خود ادعا کرد که با طراحی یک سایت دوچرخه فروشی از اسم و مشخصات شرکت معتبر و برند دوچرخه فروشی استفاده کرده و با جعل برچسب‌های آن، دوچرخه‌های ازران قیمت را با قیمت‌های بالا به فروش رسانده است. در ادامه نیز متهم برای تکمیل مراحل قانونی در اختیار پلیس قرار گرفت.