۰ نفر

۵۰فقره زورگیری با استفاده از قلوه‌سنگ +عکس

۲۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۲۴
کد خبر: 335165
۵۰فقره زورگیری با استفاده از قلوه‌سنگ +عکس

رئیس کلانتری ۱۵۸ کیانشهر از دستگیری چهار زورگیر موتورسوار خبر داد که از قلوه‌سنگ برای ضرب و جرح مالباختگان استفاده می‌کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در پی چندین فقره سرقت و زورگیری به شیوه مشابه در منطقه کیانشهر و محلات اطراف، اجرای طرح مهار برای شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کلانتری 158 کیانشهر قرار گرفت و گشتهای کلانتری به صورت محسوس و نامحسوس در نقاط آلوده محدوده فعال شدند.

سرانجام در ساعت 21:00 پانزدهم بهمن 97، مأموران کلانتری در حین گشت‌زنی متوجه تعقیب و گریز یک خودروی شخصی 206 با دو موتورسیکلت (هر کدام با دو سرنشین جوان)  شدند.

مأموران کلانتری با مشاهده صحنه تعقیب و گریز و اطلاع از هویت سرنشیان موتورسوار به عنوان سارقان زورگیر، به تعقیب سرنشیان یکی از موتورها پرداخته و پس از گذشت ده دقیقه تعقیب و گریز نهایتاً موفق به دستگیری هر دو سرنشین آن شدند.

با دستگیری و انتقال دو جوان موتورسوار به عنوان سارقان زورگیر، راننده خودرو پژو 206 نیز در کلانتری حاضر شد و ضمن شناسایی دو متهم دستگیر شده عنوان کرد که این دو متهم به همراه همدستان خود اقدام به سرقت از مغازه  ساندویچ‌فروشی وی کردند.

صاحب‌مغازه ساندویچ‌فروشی در اظهاراتش به مأموران گفت: متهمان به بهانه خرید ساندویچ وارد مغازه شده و در حالیکه دو نفر از آنها بیرون از مغازه ایستاده و مراقب اطراف بودند، با تهدید قمه و همزمان بهم ریختن مغازه، من را تهدید کرده و اقدام به سرقت پول نقد داخل مغازه به مبلغ 500 هزار تومان پول، اقلامی مانند ساعت‌مچی کرده و پس از آن از محل فرار کردند.

وی افزود: سارقان با موتورسیکلت از محل فرار کردند که در همین زمان خواهرزاده‌ام با خودرو در محل حاضر شد که با اطلاع از موضوع سرقت، با خودرو شخصی وی به تعقیب آنها پرداختیم که خوشبختانه دو نفر از آنها توسط گشت کلانتری دستگیر شدند.

با آغاز تحقیقات، متهمان صراحتاً به زورگیری از مغازه ساندویچ‌فروشی و انجام سرقتهای مشابه در منطقه کیانشهر، شهرک بروجردی و شهرکهای اطراف اعتراف کرده و دو همدست خود را نیز معرفی کردند که بلافاصله مأموران کلانتری با مراجعه به محل سکونت دو متهم متواری شده، آنها را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

با کشف قسمتی از اموال مسروقه در مخفیگاه متهمان و در ادامه شناسایی تعدادی از مالباختگان، مأموران اطلاع پیدا کردند که متهمان در صورت مقاومت مالباختگان، آنها را با ضربات سنگ مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند.

همزمان با اظهارات مشابه تعدادی از مالباختگان مبنی بر ضرب و شتم قرار گرفتن با ضربات سنگ، مأموران در زمان دستگیری دو متهم و در بازرسی بدنی از آنها چندین قلوه سنگ پیدا کرده بودند که برابر اظهارات مالباختگان مشخص شد از سنگها برای ضرب و جرح مالباختگان استفاده شده است.

سرهنگ حسین حسین‌زاده؛ رئیس کلانتری 158 کیانشهر،  با اعلام این خبر گفت: متهمان پرونده که اعتیاد به مصرف موادمخدر از نوع "گل" دارند  صراحتاً به بیش از 50 فقره سرقت و زورگیری به این شیوه و شگرد در طول سه ماه گذشته اعتراف کردند که با تشکیل پرونده مقدماتی زورگیری، برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

1397112113081090166034810