۰ نفر

کلاهبرداری با فروش خودرو‌های کرایه‌ای

۲۶ دی ۱۳۹۷، ۶:۴۹
کد خبر: 329541
کلاهبرداری با فروش خودرو‌های کرایه‌ای

افرادی که با کرایه اتومبیل‌های مدل بالا از چهار مؤسسه کرایه خودرو کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به شیوه کرایه اتومبیل و فروش آن با اسناد جعلی به ارزش دو میلیارد تومان با شکایت چهار نفر از شهروندان از مرجع قضائی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. 

مال‌باختگان این پرونده که مدیران مؤسسه کرایه اتومبیل بودند، اظهار کردند خودرو‌های مؤسسه‌شان را برای مدتی مشخص به‌عنوان اجاره به سه زن و یک مرد که ساکن در منازل‌ گران‌قیمت شمال تهران بودند، تحویل دادند و مقرر بود خودرو‌ها را پس از اتمام مدت اجاره به مؤسسه تحویل دهند، متأسفانه پس از اتمام مدت اجاره، خودرو‌ها به مؤسسه تحویل داده نشده و مال‌باختگان با مراجعه به محل سکونت آنها، متوجه شدند منازل مسکونی‌شان اجاره‌ای بوده و آنها نقل مکان کرده‌اند. در ادامه معلوم شد متهمان، خودرو‌ها را با سند‌های جعلی فروخته‌اند. در تحقیقات پلیسی، مخفیگاه دو نفر از متهمان در مهرشهر کرج شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی، هر دو متهم در عملیاتی هم‌زمان و هماهنگ دستگیر و به پلیس آگاهی تهران  منتقل شدند. 

متهمان در همان بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف کردند و گفتند: به‌صورت اتفاقی با شخصی آشنا شدیم و او با دادن وعده و وعید و کرایه‌کردن منازل‌ گران‌قیمت در شمال تهران، ما را به مؤسسه‌های اجاره خودرو، معرفی کرد و پس از گرفتن خودروها و جعل مدارک آنها را با آگهی در سایت دیوار فروختیم. 

با شناسایی مخفیگاه متهم سوم در مهرشهر کرج او نیز دستگیر و سپس مخفیگاه متهم اصلی پرونده باند جعل و کلاهبرداری خودرو‌های کرایه‌ای در اسلام‌آباد غرب شناسایی شد. 

با هماهنگی مقام قضائی و پلیس آگاهی اسلام‌آباد، متهم اصلی پرونده در عملیاتی ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی تهران  منتقل شد. با دستگیری متهم اصلی، یکی‌دیگر از متهمان این باند که اسناد را جعل می‌کرد و در اختیار افراد اجیرشده قرار می‌داد، شناسایی شد و مأموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی موفق شدند متهم پنجم پرونده این باند هفت‌نفره کلاهبرداری خودرو‌های کرایه‌ای را دستگیر کنند.  معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت درباره این پرونده گفت: تاکنون پنج نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شده‌اند و تحقیقات برای دستگیری اعضای دیگر  ادامه دارد.