۰ نفر

بهزیستی: آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد بانوان عمدی بود

۷ دی ۱۳۹۷، ۲۲:۳۴
کد خبر: 325182
بهزیستی: آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد بانوان عمدی بود

مدیرکل بهزیستی استان تهران جزئیات حادثه آتش‌سوزی در کمپ نگهداری از زنان معتاد متجاهر قرچک ورامین را تشریح کرد.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، داریوش بیات‌نژاد گفت: وقوع آتش‌سوزی در کمپ ترک اعتیاد بانوان باقرآباد قرچک ورامین، گفت: تیمی از سوی سازمان بهزیستی برای بررسی اولیه این آتش‌سوزی به این مرکز اعزام شده است. اولین بررسی دوربین‌های این مرکز نشان می‌دهد که دو معتاد متجاهر که به تازگی در این مرکز پذیرش شده بودند، به شکل عمدی اقدام به ایجاد حریق کرده‌اند.

وی با بیان این که از تاریخ اول تا چهارم دی ماه طی جمع‌آوری معتادان متجاهر حدود ۵۰ زن معتاد به این مرکز انتقال داده شده بودند، اظهار کرد: این زنان در مرحله غربالگری، پذیرش و سم‌زدایی قرار داشتند اما دو تن از این معتادان که قصد فرار از مرکز را داشتند، اقدام به آتش زدن پتوی خود با استفاده از بخاری کردند تا به این بهانه از داخل کمپ فرار کنند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان این که تعداد مراقبان این مرکز هشت نفر و به تعداد کافی بوده است، اظهار کرد: طی این حادثه ۹ نفر از معتادان مرکز دچار مصدومیت شدند که در حال حاضر پنج نفر از آنها در بیمارستان ۱۵ خرداد ورامین، ۵ نفر در بیمارستان مفتح و یک نفر در بیمارستان قرچک بستری شده‌اند.

بیات‌نژاد با بیان این که در حال حاضر حال معتادان مصدوم شده خوب است و آنها مراحل درمان خود را طی می‌کنند، تصریح کرد: معتادان تنها به دلیل استشمام گازهای سمی ناشی از آتش‌سوزی دچار مصدومیت شدند که وضعیت درمان آنها در حال پیگیری است.

وی با بیان این که از اول تا چهارم دی ماه در مجموع ۱۵۰ نفر از زنان معتاد متجاهر شناسایی شده و به مراکز سازمان بهزیستی انتقال داده شده بودند، توضیح داد: ۵۰ نفر از این معتادان در کمپ مذکور به سر می‌بردند و تنها دو نفر از آنها که قصد فرار داشتند این آتش سوزی را به شکل عمدی راه انداختند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با تأکید بر این که آتش‌سوزی بر اثر سهل‌انگاری یا نبود امکانات در این مرکز نبوده است، توضیح داد: در حال حاضر تمام معتادان از این مرکز متواری شده‌اند اما هرکدام از این ۴١ معتاد که مایل به پذیرش در مراکز سازمان بهزیستی باشند، می‌توانند در سایر مراکز این سازمان پذیرش شوند.