۰ نفر

دستگیری ۵سارق با بیش‌از هزار فقره سرقت در تهران

۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۰۴
کد خبر: 320829
دستگیری ۵سارق با بیش‌از هزار فقره سرقت در تهران

معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند ۵ نفره سرقت از وسایله نقلیه که از بیش از هزار دستگاه خودرو سرقت کرده‌اند، خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ شمس‌الدین میرزکی در این باره گفت:‌ در اجرای طرح‌های ویژه پلیس آگاهی، برخورد با مجرمان و سارقان و دستگیری آنها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود:‌ در همین راستا ماموران پلیس موفق به شناسایی باندی شدند که به سرکردگی فردی ۲۷ ساله به نام "امیر" فعالیت می‌کرد.این باند ۵ نفره شناسایی و دستگیر شده و در اعترافات اولیه خود اعلام کردند که از ابتدای امسال تاکنون از بیش از هزار دستگاه خودرو سرقت کرده اند. تاکنون بیش از نیمی از مالباختگان شناسایی شده  و این افراد را مورد شناسایی قرار داده‌اند.

میرزکی  با بیان این که دستگیر شدگان همگی از افراد حرفه‌ای و سابقه دار در زمینه سرقت خودرو هستند گفت: این افراد در مخفی‌گاهشان در محدوده‌ی شوش دستگیر شدند و در بازرسی از این محل نیز مقادیر قابل توجهی از لوازم مسروقه داخل خودرو کشف و ضبط شد. همچنین در تحقیقات بعدی مشخص شد که این افراد تاکنون ۱۳ دستگاه خودرو سواری را نیز سرقت کرده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات پلیس برای شناسایی و دستگیری مالخران مرتبط با این افراد نیز گفت: ۴ مالخر که اقدام به فروش اموال مسروقه کرده بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان افزود: شهروندان لازم است توجه داشته باشند که اگر خودروی خود را در پارکینگ شخصی قرار نمی‌دهند حتما از قفل کاپوت، قفل فرمان و قفل پدال استفاده کرده و به هیچ عنوان اموال و اجناس قیمتی خود را داخل ماشین قرار ندهند.