۰ نفر

ترفند پیچیده برای سرقت موتورسیکلت‌های‌ فروشی

۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۳:۴۱
کد خبر: 277751
ترفند پیچیده برای سرقت موتورسیکلت‌های‌ فروشی

دو مرد که با دادن وعده غذا و سرپناه به دو زن آنها را با خود همراه کرده و باند سرقت تشکیل داده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، چند روز پیش خبر وجود گاراژ مخروبه‌ای در محله نبرد تهران که در آن موتورسیکلت‌های مسروقه نگهداری می‌شد، به مأموران تجسس کلانتری سلیمانیه اعلام شد. مأموران با اعزام به محل مورد نظر و مشاهده قسمتی از گاراژ با مکان مخروبه‌ای روبه‌رو ‌شدند که به شکل یک آلونک بود و در آن دو دستگاه موتورسیکلت پارک شده بود.

در ادامه با استعلام مأموران، مشخص ‌شد دو دستگاه موتورسیکلت پارک‌شده در محل، مسروقه هستند. با بررسی مأموران تجسس مشخص ‌شد چهار نفر در این محل حضور دارند که دو نفر مرد و دو نفر زن هستند. آنها هنگام درزدن مأموران پلیس، از بازکردن در گاراژ خودداری و با گذاشتن لولا پشت در، آن را قفل کردند.

پس از اخذ حکم و دستور قضائی، مأموران پلیس وارد محل ‌شدند و در این حین دو زن را مشاهده کردند و دو نفر دیگر از پشت‌بام گاراژ اقدام به فرار کردند که یک نفرشان در انتهای گاراژ و دیگری پس از یک ساعت از سوی پلیس در میدان شهدا دستگیر شد. مأموران تجسس در تحقیقات متوجه ‌شدند اعضای این باند اقدام به سرقت می‌کردند.

نحوه سرقت آنها این‌گونه بود که اعضای باند در سایت دیوار به‌عنوان خریدار موتورسیکلت‌هایی از قبیل آپاچی و موتورهای مدل‌بالا را انتخاب می‌کردند و در قالب گروه دونفری یک زن و یک مرد با یک موتور از رده خارج‌شده و معیوب در محل معامله حاضر می‌شدند.

مرد متهم سپس به بهانه آزمایش موتور آن را از فروشندگان تحویل می‌گرفت و موتور معیوب و از رده خارج‌شده خود را به همراه همدست زن خود که در محل حاضر بود، تنها می‌گذاشت و با موتور جدید از محل متواری می‌شد و به وسیله آن به سرقت لوازم خرده موجود در خودروها اقدام می‌کرد. در این حین زنی که در کنار فروشنده بود، بعد از چند دقیقه صحبت و سرگرم‌کردن فروشنده با آمدن نفر سوم که سوار بر موتور بود، از محل متواری می‌شد و در نهایت موتور از رده خارج‌شده سارقان با فروشنده مال‌باخته در محل معامله باقی می‌ماند.

در اعترافات این چهار عضو باند سرقت موتورسیکلت، مشخص شد دو دستگاه دیگر موتورسیکلت نیز در شرق تهران به‌وسیله آنها به سرقت برده شده است. به‌این‌ترتیب پرونده به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده و مشخص شد از تشکیل این باند سرقت هفت ماه می‌گذرد و دو مردی که سابقه‌دار بودند با دادن وعده اسکان، غذا و مقداری پول به زنان معتاد و بی‌سرپناه، آنها را وارد این باند می‌کردند.

سرهنگ محمود مالمیر، رئیس کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه، درباره این قبیل اتفاقات به شهروندان توصیه کرد: شهروندان به معاملاتی که در فضای مجازی انجام می‌شود و خریداران در محل حاضر می‌شوند، اعتماد بیجا نکنند و فروشندگان در انجام معامله خودرو و موتورسیکلت، این وسایل را برای بازدید و آزمایش در اختیار خریداران قرار ندهند و طبق مشاهده هرگونه موارد مشکوک این‌چنینی، حتما موضوع را به پلیس اطلاع دهند تا بررسی‌های لازم در این زمینه از سوی مأموران نیروی انتظامی انجام  و از بروز مشکلات در هنگام معاملات جلوگیری شود.