۰ نفر

کلاهبرداری میلیونی از مردان کهنسال به بهانه ازدواج

۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۱۹
کد خبر: 275598
کلاهبرداری میلیونی از مردان کهنسال به بهانه ازدواج

رئیس پلیس آگاهی انتظامی مازندران از دستگیری افرادی که به بهانه ازدواج با مردان کهن‌سال از آنان کلاه‌برداری می‌کردند، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سرهنگ ذبیح‌الله پهلوانی اظهار داشت:در پی کسب خبری از شهرستان فریدون‌کنار مبنی بر این‌که افرادی بانام مستعار با وعده ازدواج با مردان کهن‌سال از آنان کلاه‌برداری می‌کنند، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، افزود: با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی‌های همه‌جانبه، مأموران موفق شدند، فردی که با معرفی خود به‌عنوان یکی از بستگان نزدیک دختران مدنظر، واسطه بین این افراد می‌شد را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ پهلوانی، خاطرنشان کرد: مأموران پس از هماهنگی قضائی دو متهم دیگر این پرونده اهل و ساکن یکی از استان‌های شمال شرق کشور را که پس از ازدواج و کلاه‌برداری از مالباختگان از محل متواری می‌شدند در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

پهلوانی در ادامه اذعان داشت: متهمان در تحقیقات پلیس عنوان داشتند، پس از شناسایی سالمندان متمکن که قصد ازدواج داشتند با جلب اعتماد در اقدامی متقلبانه و دریافت طلاجات و یا مبالغی از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ریال به‌عنوان مهریه پس از چند روز با طرح و نقشه قبلی اقدام به فرار می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی مازندران، اظهار داشت: تاکنون سه نفر از مالباختگان شناسایی شدند و تحقیقات پلیس در این خصوص همچنان ادامه دارد.

سرهنگ پهلوانی با اشاره به این‌که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند،گفت: ضعف آگاهی و اعتماد بی‌مورد مالباختگان به افرادی که تحت عنوان‌های خیرین ازدواج، کسب‌وکار و امور خیریه به آنان مراجعه می‌کنند را از مهم‌ترین عوامل سوءاستفاده سودجویان و کلاه‌برداران برشمرد.

وی از شهروندان خواست: قبل از هر اقدامی نسبت به طرح موضوع و مشورت با بستگان نزدیک و مورد اعتماد خود اقدام کنند و در صورت برخورد با افراد شیاد مراتب را سریعاً از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.