۰ نفر

قارچ سمی یک نفر را کشت و ۴۶نفر را مسموم کرد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۵:۱۸
کد خبر: 270005
قارچ سمی یک نفر را کشت و ۴۶نفر را مسموم کرد

مدیرعامل مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه از مسمومیت 46 نفر در اثر مصرف قارچ سمی در چند روز گذشته خبر داد و گفت: یک نفر از این افراد روز گذشته - دوشنبه - در این مرکز فوت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دکتر بهنام رضا مخصوصی با بیان اینکه همه این افراد برای مداوا در بیمارستان بستری هستند، افزود: سه نفر از این تعداد به دلیل از کارافتادگی کبد به شیراز اعزام شدند.

به گفته وی ، همچنین اکنون 9 نفر در بخش داخلی، سه نفر در بخش اورژانس و 2 نفر نیز در بخش آی سی یوی بیمارستان بستری هستند.

وی عمده افراد بستری شده در اثر مسمومیت قارچی در این بیمارستان را از اهالی بیستون، ماهیدشت، کوزران، نورآباد و شهرک امام (ره) کرمانشاه ذکر کرد.

مدیرعامل مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه در ادامه عوارض مصرف قارچ سمی را مشکلات شدید گوارشی، درد شکم، تهوع و استفراغ، ضعف و بی حالی، کاهش سطح هوشیاری و تشنج و ایست قلبی ذکر کرد.

مخصوصی ادامه داد: قارچ های سمی تاثیر مستقیم روی کبد داشته و اغلب منجر به از کارافتادگی آن می شود و شدیدترین نوع مسمومیت است.

او به شهروندان توصیه کرد از مصرف قارچ های کوهی خودداری و از قارچ های بسته بندی شده دارای تاریخ انقضا استفاده کنند.

روابط عمومی مرکز فوریت های پزشکی استان کرمانشاه نیز 14 اردیبهشت امسال از مسمومیت 6 نفر در اثر مصرف قارچ سمی در روستای 'زندهر' از توابع بخش کوزران شهرستان کرمانشاه خبر داد.

امسال به سبب بارندگی های پیوسته بخصوص در اردیبهشت و وقوع پر تعداد تندر، رویش قارچ های کوهی نسبت به سال های گذشته در استان کرمانشاه افزایش داشته است.

هر سال با وجود هشدارهای کارشناسان بهداشت و درمان عده ای از مردم استان کرمانشاه بخصوص روستاییان به علت مصرف قارچ کوهی، مسموم و راهی بیمارستان می شوند.