۰ نفر

اخاذی ۱۰۰میلیونی مرد افغانی از زن ایرانی

۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۱۱
کد خبر: 252820
اخاذی ۱۰۰میلیونی مرد افغانی از زن ایرانی

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری دو نفر عاملان تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در جزیره کیش خبرداد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، سرهنگ علی اصغر افتخاری گفت: در پی دریافت پرونده‌ای مبنی بر اینکه شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی با استفاده از دو شماره تلفن مشخص قصد اخاذی به مبلغ ۱ میلیارد ریال در قبال عدم انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی دارد، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اخذ مهلت پرداخت مبلغ توسط متهمان از شاکی، تحقیقات پلیس آغاز و پس از استعلام از مالک خط، مشخص شد سیم کارت‌ها به نام افرادی غیر ایرانی(افغانستان) بوده که فاقد هرگونه بهره برداری از نظر آدرس و مالکیت است. 

رئیس پلیس فتا هرمزگان خاطر نشان کرد: با بررسی‌های فنی صورت گرفته از بستر فضای مجازی و بررسی فنی از اپل آیدی تلفن همراه شاکی و ظن به اینکه متهم یا متهمان از طریق اپل آیدی تلفن همراه شاکی به تصاویر و فیلم‌های خصوصی وی دسترسی پیدا کرده اند، در نهایت دو نفر متهم ساکن جزیره کیش شناسایی شدند.

این مسئول انتظامی استان اذعان داشت: کارشناسان پلیس فتا با اخذ نیابت قضایی به جزیره کیش عزیمت و طی یک عملیات موفق پلیسی هردو متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ افتخاری اظهار داشت: پس از بازجویی فنی متهم اصلی پرونده به هویت "سجاد-ح" به بزه ارتکابی معترف و دلیل این اقدام خود را کسب منافع مالی عنوان کرد.