۰ نفر

هنوز احتمال ریزش ساختمان وزارت نیرو صفر نشده است

ملکی: آتش‌نشانان تاوان بی‌احتیاطی دیگران را می‌دهند

۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۲۱
کد خبر: 250674
ملکی: آتش‌نشانان تاوان بی‌احتیاطی دیگران را می‌دهند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: حجم بسیار زیاد کاغذ و پوشه و چیدمان و انبارداری نامناسب باعث شد شرایط حریق بسیار سخت شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، جلال ملکی در نشست خبری حادثه آتش‌سوزی ساختمان اداری میدان ولیعصر(عج) اظهار کرد: آتش‌نشانان با همه شرایط سخت حدود ۵۳ساعت در محل حضور داشتند و هنوز هم حضور دارند. طبق قوانین باید یک یا دو ماشین ۲۴ساعته جهت احتیاط حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمام ۴۰۰متر طبقه منفی چهار که بایگانی سازمان بود به‌طور کامل از بین رفت گفت: حرارت تا ۲۵۰سانتی‌گراد هم ثبت شد و زمانی که آب به دیواره‌ها می‌خورد سریعا تبخیر می‌شد.

ملکی افزود: هنوز علت قطعی حادثه مشخص نیست اما ممکن است سیستم اطفای حریق از نوع آیروسل بوده باشد که این نوع سیستم حرارت بسیار زیادی دارد و اگر در کنار مواد قابل اشتعال قرار بگیردممکن است باعث آتش‌سوزی شود. این ساختمان دو سه طبقه و قدمتی کم تر از پلاسکو داشت و ۱۸سال پیش مقاوم‌سازی شده است و ۱۸۰۰تن بار اضافی از روی ساختمان برداشته شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: هنوز هم بیم اینکه ساختمان به‌طور کل نریزد صفر نشده و هنوز هم وجود دارد. این درصد کم شده اما از بین نرفته است.

ملکی با طرح این موضوع که آخرین‌ بار ۳دی‌ماه امسال به این ساختمان اخطار داده شده اما اقدامات ایمنی کافی صورت نگرفته است یادآور شد : آتش نشانان تاوان بی احتیاطی افراد دیگر را می‌دهند.