۰ نفر

درخواست قصاص برای ملی‌پوش متهم به قتل +عکس

۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۰۲
کد خبر: 219332
 درخواست قصاص برای ملی‌پوش متهم به قتل +عکس

پدر مامور نیروی انتظامی که در سانحه تصادف با ملی‌پوش فوتسال بانوان کشته شد، می‌گوید با علم به این که امکان قصاص برای چنین پرونده‌هایی وجود ندارد اما درخواست اشد مجازات و قصاص را دارد.

بامداد بیست و دوم اردیبهشت امسال اتفاقی در محله نارمک تهران افتاد که یک خانواده را داغدار کرد و جامعه ورزش و فوتسال ایران را در بهت فرو برد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یکی از بانوان ملی‌پوش فوتسال در حالی که در مسیر بازگشت به منزل بود،‌ با خودروی شخصی با یک مامور نیروی انتظامی تصادف کرد و باعث فوت او شد.

این بازیکن که در یکی از تیم‌های مطرح لیگ برتر توپ زده و با تیم ملی نیز به افتخارات بزرگی دست یافته است در حال حاضر با قید وثیقه آزاد است اما خط خوردن از تیم ملی و احتمال غیبت در لیگ برتر، او را تا آستانه نابودی زندگی ورزشی‌اش پیش برده است.

موضوعی که باعث شده پرونده این ملی‌پوش سنگین شود، ادعای خانواده متوفی مبنی بر وجود درصد بالای الکل در خون او هنگام حادثه است. از همین رو خانواده مقتول درخواست اشد مجازات را از دادگاه کرده و به دنبال قصاص این ملی‌پوش هستند.

زارع‌زاده پدر مقتول درباره مصاحبه یکی از بستگان ملی‌پوش متهم به قتل ادعا کرد: گفته شده کسی که پسرم را کشته، مست نبوده است. در حالی که مطابق مدارک پرونده، پزشکی قانونی وجود درصد بالایی از الکل را در خون راننده تایید کرده‌اند. شب ولادت امام زمان (عج) این اتفاق افتاد و پسرم را در حین ماموریت کشته شد. پسرم را پرپر کرده‌اند و حالا ادعاهایی خارج از واقعیت مطرح می‌کنند. عموی این بازیکن با من تماس گرفت و گفت وجود الکل به خاطر اسپری دندان بوده است. کدام دارو یا اسپری این همه الکل دارد؟

فرار از محل حادثه

وی افزود: پیش از این یکی از بستگان راننده خودرو گفته که این خانم بعد از حادثه، پنجاه متر جلو رفته تا از منزل کمک بیاورد. در حالی که فاصله صحنه تصادف تا منزل‌شان خیلی بیشتر از پنجاه متر بوده است. راننده به خانه‌اش رفته اما نگهبان آپارتمان به خاطر وجود خون روی کاپوت و شکسته بودن شیشه اتومبیل، شک کرده و با پلیس تماس می‌گیرد. همان شب نیز از او تست الکل گرفته شد و مدارک پزشکی قانونی و پلیس راهور نشان می‌دهد مقدار زیادی الکل در خون او بوده است.

پدر مقتول هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که پرونده رسیدگی به این حادثه در چه مرحله‌ای است، گفت: آن‌ها (خانواده ملی‌پوش فوتسال) دو بار اعتراض کرده‌اند که هربار نیز دادگاه، راننده را مقصر دانسته است. برخی از مدیران ورزشی نیز ابتدا به دنبال گرفتن رضایت بودند اما وقتی متوجه شدند این بازیکن مست بوده، از وساطت منصرف شده و خودشان را کنار کشیدند.

زارع زاده اضافه کرد: کسانی که قصد حمایت از این بازیکن را داشته‌اند، در مصاحبه‌ها می‌گویند فرزندم، سرباز نیروی انتظامی بوده است در حالی که پسرم از دو سال و نیم پیش به استخدام نیروی انتظامی درآمده و به دنبال گرفتن انتقالی به یزد بود. او گروه‌بان یکم بود و قرار بود به زودی او را در لباس دامادی ببینم اما پسر دسته گلم را پرپر کردند. پدر و مادر این بازیکن بیست روز بعد از ماجرا به ایران آمده‌اند. ما یزدی هستیم و چنین چیزهایی در خانواده‌های ما تقبیح می‌شود. بعد خانواده قاتل می‌گویند اگر هر کسی بود فرار می‌کرد و این دختر که جای خود دارد.

درخواست قصاص دارم

پدر این مامور نیروی انتظامی همچنین بیان کرد: از قاضی پرونده، درخواست اشد مجازات را برای قاتل کرده‌ایم. اگر این اتفاق در یک تصادف عادی می‌افتاد، گذشت می‌کردم اما کسی را که در حال مستی این کار را کرده، نمی‌توان بخشید. شاید این پرونده یک سال دیگر بسته شود اما حتی شده پول دیه را هم می‌دهم تا او را قصاص کنم. از قانون هم اطلاع دارم و می‌دانم برای قتل‌ در حادثه رانندگی، راننده را اعدام نمی‌کنند اما این دختر حالت عادی نداشته و می‌خواهم او را پای چوبه دار بکشانم.