۰ نفر

قاتل: آزاد شوم به داعش می‌پیوندم

۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۲۰
کد خبر: 217974
قاتل: آزاد شوم به داعش می‌پیوندم

مردی که متهم است پدر و یکی از دوستانش را به دلیل اختلافات عقیدتی به قتل رسانده است، بار دیگر پای میز محاکمه رفت و گفت اگر بتواند از اولیای ‌دم رضایت بگیرد، بعد از آزادی به گروه داعش می‌پیوندد تا افراد بیشتری را به قتل برساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، ١٣ دی‌ماه سال ٩٠ مأموران از قتل مردی در اسلامشهر باخبر شدند. آنها پس از حضور در محل متوجه شدند مقتول مردی به نام عباس است که با ضربه چاقو به قتل رسیده است. به‌این‌ترتیب جست‌وجوی کارآگاهان برای پیداکردن عامل یا عاملان این جنایت آغاز شد تا اینکه آنها متوجه شدند عباس روز حادثه با یکی از دوستانش به نام سجاد قرار ملاقات داشت که پس از این حادثه ناپدید شده است. کارآگاهان با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده به سجاد مظنون شدند و تحقیقات خود را برای پیداکردن سرنخی از او آغاز کردند. با گذشت چند ماه کارآگاهان موفق به پیداکردن سجاد نشدند تا اینکه خبر رسید سجاد در تایباد خراسان پدرش را به قتل رسانده و از محل متواری شده است. چند روز پس از این حادثه، کارآگاهان سرنخ‌‌های تازه‌ای از او به دست آوردند و متوجه شدند متهم پس از این جنایت به شهریار متواری شده است. آنها پس از شناسایی محل در یک عملیات غافلگیر‌کننده سجاد را بازداشت کردند و مورد بازجویی قرار دادند. او در بازجویی‌ها به هر دو قتل اعتراف و انگیزه خود را اختلافات عقیدتی با مقتولان بیان کرد. به این ترتیب با توجه به اعترافات متهم، شکایت اولیای ‌دم و سایر مدارک موجود در پرونده کیفرخواست علیه او صادر شد و پرونده برای رسیدگی در اختیار دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. در آن جلسه خواهر و برادران متهم به‌عنوان اولیای ‌دم پدرش حضور نداشتند. ابتدا اولیای ‌دم عباس با حضور در جلسه تقاضای قصاص متهم را کردند، سپس متهم در جایگاه ایستاد و روز حادثه را چنین شرح داد: روز حادثه عباس با موتور به دنبالم آمد و با یکدیگر به طرف اسلامشهر حرکت کردیم. در میان راه با عباس بحثمان شد. از موتور پیاده و با او درگیر شدم. با او اختلافات عقیدتی داشتم به همین دلیل با چاقو یک ضربه به او زدم و عباس روی زمین افتاد. او را کنار موتورش رها و به محل تولدم در تایباد فرار کردم.

این مرد در ادامه درباره قتل پدرش گفت: پس از قتل اول به تایباد متواری شدم و مدتی در آنجا زندگی می‌کردم. به دلیل اختلافات عقیدتی که با پدرم داشتم، به خانه‌اش رفتم؛ از همان اول قصد داشتم پدرم را بکشم. او هنگامی که متوجه نیت من شد، با پلیس ١١٠ تماس گرفت اما با گذشت چند دقیقه پلیس نیامد و من با چاقو او را به قتل رساندم و در خانه دفن و پس از آن به تهران فرار کردم. در پایان این جلسه، قضات سجاد را به دلیل قتل دوستش به قصاص محکوم و به دلیل عدم حضور اولیای ‌دم مقتول دیگر جلسه رسیدگی را تجدید کردند و پرونده بار دیگر برای رسیدگی در اختیار شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی زالی قرار گرفت. در این جلسه که روز گذشته برگزار شد، متهم پس از قرائت کیفرخواست در جایگاه ویژه قرار گرفت و گفت: قتل‌ها را قبول دارم. به دلیل اختلافات عقیدتی آنها را کشتم.  او که بیشتر درباره اختلافات عقیدتی با مقتولان توضیح نداد، گفت: پدرم چهار همسر داشت و نزدیک به ٤٠ سال ما را آزار داد. دقیق نمی‌دانم چند خواهر و برادر دارم؛ فقط می‌دانم از مادرم ١٠ فرزند داشت. او همیشه ما را با کارهایش آزار می‌داد. روز حادثه به قصد کشتنش به خانه‌اش رفتم و با چاقو او را به قتل رساندم. در کیفرخواست آمده که من سر پدرم را از بدنش جدا کردم اما این درست نیست؛ من فقط با چاقو سرش را بریدم اما جدا نکردم. حالا هم اگر از زندان آزاد شوم، به گروه داعش می‌پیوندم و افراد دیگری را نیز به قتل می‌رسانم. این مرد که در حرف‌‌هایش بارها اختلاف عقیدتی را انگیزه کشتن مقتولان بیان کرد، در پاسخ به این سؤال قاضی که اگر آزاد بودی دیگر چه می‌کردی، گفت: درحال‌حاضر با شخص خاصی خصومت ندارم. او در آخرین دفاعیاتش گفت: به دلیل قتل دوستم یک ‌بار به قصاص محکوم شده‌ام. از دادگاه می‌خواهم به خاطر قتل پدرم نیز به من قصاص بدهند تا هرچه زودتر قصاص شوم. با پایان گفته‌های متهم و وکیلش قضات ختم جلسه را اعلام کردند و برای صدور رأی وارد شور شدند. طبق قانون مجازات اسلامی اگر اولیای ‌دم این پرونده برای رسیدگی به دادگاه مراجعه نکنند، رئیس قوه قضائیه به جای آنها تقاضای خود را درباره متهم مطرح می‌کند.