۰ نفر

چند نفر در چهارماهه نخست امسال غرق شدند؟

۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۳۹
کد خبر: 216153
چند نفر در چهارماهه نخست امسال غرق شدند؟

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد در چهارماهه نخست امسال 449 نفر به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست دادند که 146 نفر آنان در رودخانه ها جان باختند.

 در چهار ماهه نخست سال 95 حدود 365 تن در آب غرق شدند که با توجه به آمار 449 نفری غرق شدگان در چهار ماهه نخست امسال شاهد افزایش 23 درصدی بودیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، براساس این گزارش، 370 تن از کل تلفات غرق‌شدگی در کشور مرد و 79 نفر زن بودند، این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق‌شدگی در مدت مشابه سال قبل 317 و تعداد زنان 48 نفر بود.

**خوزستان و آذربایجان شرقی در صدر آمار آب مردگی

در این مدت استان های خوزستان با 68، آذربایجان شرقی با 59، فارس با 44، اصفهان با 33 و مازندران با 32 فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات آب مرگی را داشته اند. این آمار در دیگر استان‌ها کمتر از 20 نفر و در تعداد قابل توجهی کمتر از 10 نفر بوده است. استان خراسان جنوبی نیز در این مدت هیچ مورد مرگ بر اثر غرق‌شدگی نداشته است.

براساس این گزارش، علت بالا بودن آمار تلفات غرق‌شدگی در استان آذربایجان شرقی طی چهار ماهه نخست سال جاری، وقوع سیل فروردین ماه در این استان است که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنانمان شد ضمن آنکه طی این ماه‌ها بیشتر تلفات غرق شدگی در رودخانه ها به ثبت رسیده و به همین دلیل استان مازندران در رتبه پنجم آمار تلفات قرار گرفته است.

**مرگ 146 تن در رودخانه ها

در چهار ماهه ابتدایی سال جاری بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی مربوط به روخانه ها است. در این مدت 146 تن در روخانه ها جان خود را از دست داده اند که 32.5 درصد از کل تلفات این مدت را در برمی گیرد؛ پس از آن کانال های آب با 51 فوتی، دریا با 43 (40 نفر خارج محدوده طرح و 3 نفر در محدوده مجاز)، استخر کشاورزی با 41، دریاچه مصنوعی و سد با 32، استخر شنا با 29، چاه با 16، حوض و حوضچه با 12 و دریاچه طبیعی با چهار نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

75 نفر نیز در مکان‌هایی دیگر به جز موارد ذکر شده در بالا جان خود را بر اثر غرق‌شدگی از دست داده اند.

**رشد 27 درصدی غرق‌شدگی در تیرماه

براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، در تیرماه امسال هم 152 نفر بر اثر غرق‌شدگی جان باختند که نسبت به تیر ماه سال قبل 27.7 درصد بیشتر شده است.