۰ نفر

دستبرد دزد بدشانس به خانه قاضی

۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۶:۳۲
کد خبر: 203762
دستبرد دزد بدشانس به خانه قاضی

سارق بدشانس که نقشه پولدار شدن یکروزه را در سر داشت، به اشتباه به خانه قاضی پرونده‌اش دستبرد زد و دوربین حاوی تصاویر خانوادگی او را دزدید. قضات دادگاه پس از محاکمه، متهم را به قطع ید محکوم کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام‌جم، مهر 94 مردی با مراجعه به یکی از کلانتری‌های پایتخت گفت: «من قاضی هستم. امروز با خانواده‌ام بیرون رفته بودم اما موقع بازگشت متوجه شدم سارقان در ورودی خانه‌ام را تخریب کرده‌اند و بخشی از اموالم شامل مقادیری طلا، پول و یک دوربین را دزدیده‌اند. دوربین حاوی تصاویر یکی از سفرهای خانوادگی ما بود.» تحقیقات برای شناسایی سارقان آغاز شده بود که گزارش پنج فقره سرقت مشابه دیگر از خانه‌های غرب تهران نیز به پلیس داده شد. سرانجام پس از دو ماه، دو سارق هنگام دستبرد هفتم از سوی گشتی پلیس به دام افتادند و با اعتراف به جرم خود روانه زندان شدند. دادسرا کیفرخواست پرونده آنها را با اتهام سرقت حدی تنظیم کرد و برای صدور حکم در اختیار شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده قرار داد.

صبح دیروز، جلسه دادگاه با حضور شش مالباخته و یکی از سارقان برگزار شد. سارق دوم به دلیل زندانی بودن در کرمانشاه در جلسه غایب بود. هر کدام از مالباخته‌ها با اشاره به سرقت 25 تا صد میلیون تومانی از خانه‌شان خواستار مجازات متهم شدند. سپس یکی از آنها که قاضی است، گفت: «پیش‌از‌این متهم را به جرم کلاهبرداری محاکمه کرده بودم. فکر می‌کنم او به خاطر این مساله از خانه‌ام سرقت کرده است.» به گفته شاکیان، سارقان حتی لباس‌های داخل خانه و آهن‌پاره‌های شوفاژهای اسقاطی در انباری‌ها را نیز می‌دزدیدند.

پس از مالباخته ها، متهم در جایگاه ایستاد و گفت: «در مناطق غربی تهران پرسه می‌زدیم و خانه‌های خالی را شناسایی می‌کردیم. وقتی صاحبخانه‌ها بیرون می‌رفتند با استفاده از دیلم، در ورودی خانه‌ها را تخریب می‌کردیم و وارد می‌شدیم. روز دستگیری، همدستم در حال کشیک دادن بود که گشتی پلیس به او مشکوک شد و لو رفتیم.» او درباره سرقت از خانه قاضی نیز گفت: «من نمی‌دانستم آنجا خانه قاضی پرونده‌ام است. او در محاکمه به من کمک کرده و در حکمم تخفیف قائل شده بود. »

در پایان دادگاه، قضات وارد شور شدند و متهم را به جرم سرقت حدی به قطع ید محکوم کردند. سارق دوم نیز پس از انتقال از زندان کرمانشاه، محاکمه خواهد شد.