۰ نفر

خواستگاری و تهدید خواهرعروس به اسیدپاشی برای کلاهبرداری

۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۵۰
کد خبر: 144277
خواستگاری و تهدید خواهرعروس به اسیدپاشی برای کلاهبرداری

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبردار سابقه داری که با شیوه‌های مختلفی همچون راه‌اندازی شرکت کاغذی، خواستگاری، جعل عنوان وکیل، تهدید به اسیدپاشی و ... اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۶ نامجو به مأموران اعلام کرد که از طریق آگهی روزنامه، با مراجعه به یک شرکت خرید و فروش اقساطی خودرو اقدام به خرید یک دستگاه خودرو سواری اسپورتیج ۲۰۱۶ کرده اما در ادامه متوجه شده که مورد کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون تومانی قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۷ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:  از طریق یکی از روزنامه‌ها به یک آگهی فروش خودروهای خارجی با شرایط ویژه و قیمت مناسب برخورد کردم، پس از تماس با شماره تماس درج شده در آگهی به دفتر شرکت صبا کیمیای پاسارگاد در خیابان سهروردی مراجعه کردم و با تنظیم قرارداد خرید یک دستگاه خودرو اسپورتیج ۲۰۱۶ به قیمت ۱۵۵ میلیون تومان، بنده مبلغ ۱۰۰ میلیون را به مدیر شرکت پرداخت کرده و مقرر شد تا مابقی پول خودرو را نیز تا چند روز دیگر، در زمان تعویض پلاک خودرو پرداخت کنم  اما بعد از گذشت یک هفته خبری از شرکت مذکور برای تعویض پلاک نشد و در پیگیری‌های بعدی متوجه شدم که خودرو خریداری شده متعلق به فرد دیگری است.

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برای پیگیری موضوع به محل دفتر شرکت درخیابان سهروردی مراجعه و متوجه شدم که مدیر شرکت محل کار دفترش را ترک و از آنجا متواری شده است.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون تومانی از خریدار خودرو اسپورتیج، زنی جوانی که پیش از این به عنوان منشی در شرکت صبا کیمیای پاسارگاد مشغول به‌کار بود، با مراجعه به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان داشت که مدیر شرکت صبا کیمیای پاسارگاد به‌نام مسعود. ر ۳۴ ساله در زمان حضور وی در شرکت اقدام به خواستگاری از وی کرده و در این پوشش و به بهانه خرید یک دستگاه خودرو پرشیا اقدام به دریافت مبلغ ۱۵ میلیون تومان از اعضای خانواده اش  کرده است.

منشی شرکت صبا کیمیای پاسارگاد پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : از طریق آگهی استخدام در یکی از روزنامه‌ها، به دفتر کار آقای مسعود. ر در خیابان میرزای شیرازی مراجعه و پس از انجام مصاحبه، به عنوان منشی در شرکت اش مشغول به کار شدم، پس از گذشت مدت کوتاهی، مسعود به بنده ابراز علاقه کرد و پس از طرح پیشنهاد ازدواج، به همراه اعضای خانواده اش و برای انجام مراسم خواستگاری به منزل ما آمدند. در زمان آشنایی خانواده من با مسعود. ر، خواهرم با توجه به اعتمادی که از طریق من به ایشان پیدا کرده بود قبول کرد تا در قبال پیشنهاد مسعود، مبلغ ۱۵ میلیون تومان را برای خرید یک دستگاه خودرو پرشیا به او پرداخت کند اما به مرور زمان متوجه شدیم که نامبرده از طریق حیله، تقلب و فریب و جلب اعتماد مردم به امور واهی، موجبات دریافت پول از آنها را فراهم می کند، زمانیکه خواهرم از موضوع اطلاع پیدا کرد، برای دریافت پول خود اقدام کرد اما مسعود  خواهرم را مورد فحاشی و حتی تهدید به قتل و اسیدپاشی کرد.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با طرح شکایت های مشابه از شرکت صباکیمیای پاسارگاد، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شدند که به بهانه سرمایه گذاری در زمینه خرید و فروش خودرو مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند. در تحقیقات از این مالباختگان مشخص شد که متهم پرونده با معرفی خود به‌عنوان ضابط شرکت های خودروسازی، مدعی نفوذ در شرکت های مذکور و همچنین دارای ارتباطات قوی در زمینه واردات خودروهای خارجی شده و تحت این پوشش اقدام به کلاهبرداری ازمالباختگان کرده است.

یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : آقای مسعود. ر ضمن معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری، مدعی شد که در زمینه تجارت و واردات خودرو نیز فعالیت دارد و به این بهانه پیشنهاد شرکت در سرمایه گذاری در زمینه  واردات خودرو را مطرح و مبلغ ۹۰ میلیون تومان را به صورت نقد از من دریافت کرد اما پس از مدتی نه خبری از ماشین شد و نه خبری از پولم. من هم برای پیگیری مطالبات خود ابتدا به بانک مراجعه کردم تا چک های دریافتی از آقای مسعود. ر را وصول کنم که متوجه شدم هیچ پولی در حسابش وجود ندارد و پس از آن نیز متوجه شدم که متواری شده و به این شیوه و شگرد از بنده کلاهبر داری کرده است.

همزمان با شناسایی مالباختگانی که تحت عنوان سرمایه گذاری در زمینه خرید و فروش خودرو مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، مالباخته ای به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه و ضمن طرح شکایت از متهم پرونده  عنوان داشت که این شخص تحت عنوان وکیل دادگستری و به بهانه انجام امور قضایی از وی کلاهبردرای کرده است.

این شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : مسعود خودش را تحت عنوان وکیل پایه یک دادگستری و فردی توانا در انجام کار در دستگاه قضائی معرفی و به این شیوه اعتماد مرا جلب کرد، به بهانه اینکه کارهای بنده را به سرانجام برساند مبالغی را دریافت کرد اما پس از گذشت مدت کوتاهی متوجه شدم نامبرده فردی سابقه دار است که از افراد دیگر نیز کلاهبرداری کرده است.

با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری های انجام شده و با بررسی سوابق مسعود. ر  ۳۴ ساله، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که مسعود. ر از مجرمان سابقه داری است که سال گذشته نیز در قالب شرکتی کاغذی، با استفاده از عناوین مجعول و انجام مانورهای متقلبانه و دادن وعده های واهی و دروغین اقدام به گرفتن خودروها از صاحبان آنها کرده و با درج آگهی در جراید کثیرالانتشار و پیشنهاد فروش خودرو با قیمت ارزان تر از بازار، ده‌ها دستگاه خودرو سواری متعلق به افراد غیر را به سایر افراد دیگر فروخته و نهایتا با مبالغ اخذ شده از خریداران متواری شده است.

با شناسایی مجرم سابقه دار و تحت تعقیب مقام قضایی که پس از دستگیری در پرونده سال گذشته و با تأمین قرار وثیقه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی از زندان آزاد و متواری شده بود، کارآگاهان اقدامات گسترده ای را برای شناسایی مخفیگاه متهم آغاز و موفق به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه عباس آباد شده اما در تحقیقات تکمیلی اطلاع پیدا کردند که وی از این مکان متواری شده است.

سرانجام با انجام اقدامات ویژه پلیسی، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با شناسایی محل تردد مسعود. ر  در منطقه قیطریه – بلوار کاوه، در تاریخ ششم شهریورماه امسال موفق به شناسایی و دستگیری متهم در یک دستگاه خودرو سواری پرشیا سفیدرنگ شدند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت :  تحقیقات در خصوص فعالیت غیرقانونی شرکت صباکیمیای پاسارگاد و جرایم ارتکابی توسط مدیر این شرکت به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه کلاهبرداری در مراحل اولیه قرار داشته، لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و در پوشش شرکت مذکور مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان سهروردی شمالی – خیایان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.