۰ نفر

واکنش متفاوت عادل فردوسی پور به مرگ پیروز + عکس

۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۲۹
کد خبر: 704181
واکنش متفاوت عادل فردوسی پور به مرگ پیروز + عکس

عادل فردوسی پور به مرگ پیروز واکنش نشان داد.

اقتصاد آنلاین - سولماز محمدی؛  عادل فردوسی پور با انتشار عکسی از پیروز، توله یوز ایرانی به مرگ او واکنش نشان داد. او نوشت: همه ما پیروزیم!  «پیروز» به همراه دو توله یوز دیگر ۱۱ اردیبهشت ماه به روش سزارین از «ایران» - ماده یوز در اسارت - در پارک ملی توران متولد شد و تنها او زنده ماند که در پارک پردیسان از او نگهداری می‌شد. 

واکنش متفاوت عادل فردوسی پور به مرگ پیروز

واکنش متفاوت عادل فردوسی پور به مرگ پیروز + عکس

 ژن «پیروز» تا همیشه حفظ خواهد شد!

حسن اکبری ، معاون تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست درباره سرنوشت پیروز پس از مرگ اظهار کرد: لاشه «پیروز» در تهران است. ابتدا لاشه او برای کالبدشکافی انتقال داده و برخی آزمایش‌های دامپزشکی لازم روی لاشه انجام سپس برای تاکسیدرمی پوست‌کنی شد.

وی با اشاره به اندام‌های جنسی «پیروز» گفت: با مرکز ملی ذخایر ژنتیکی تفاهمنامه‌ای داریم بدین جهت با آن‌ها هماهنگ کردیم تا همزمان با کالبدشکافی اندام‌های جنسی او را بردارند و ذخیره کنند چراکه این اندام‌ها ارزشمند هستند و در آینده در صورت نیاز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به عبارتی ژن «پیروز» تا همیشه حفظ خواهد شد.

نگهداری از اندام‌های جنسی پیروز!

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اگر زمان بسیاری از مرگ حیوان نگذشته باشد می‌توان اندام‌های جنسی را برداشت کرد. آن‌ها را در شرایط خاص و دمای مناسب نگهداری می‌کنند تا در آینده قابل استفاده باشد.

دلیل مرگ پیروز

پیروز دوشنبه عصر (۸ اسفند) به علت شرایط نامساعد برای او دیالیز صفاقی انجام شد اما به گفته امید مرادی - رئیس بیمارستان دامپزشکی مرکزی - با توجه به آغاز دیالیز کراتین خون او به پایین تر از ۱۱ رسید و حیوان دیشب از جایش بلند شد و به وضعیت او خیلی خوشبین بودیم اما متاسفانه حیوان در نهایت از دست رفت.

همچنین به گفته غلامرضا ابدالی - مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست - «پیروز» از ابتدای تولد مشکلات گوارشی و نارسایی کلیوی داشته اما با آن مدارا می‌کرده است.