۰ نفر

بیوگرافی سردار آزمون و همسرش آناهیتا / ماجرای دختردار شدن در روسیه و اسب های میلیاردی + عکس

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴
کد خبر: 680024
بیوگرافی سردار آزمون و همسرش آناهیتا / ماجرای دختردار شدن در روسیه و اسب های میلیاردی + عکس

در ادامه بیوگرافی سردار آزمون همراه با عکس های زندگی شخصی او آورده شده است.

اقتصاد آنلاین - سولماز محمدی؛ سردار آزمون متولد ۱۱ دی ۱۳۷۳ در گنبد کاووس، بازیکن مهاجم فوتبال ایران و باشگاه بایر لورکوزن است. او در حال حاضر با ۴۰ گل ملی، سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران است و لقب مسی فوتبال ایران را نیز به خود اختصاص داده است.  در ادامه بیوگرافی سردار آزمون این ستاره فوتبال ایران را بخوانید؛.

خانواده سردار آزمون

میزان تحصیلات سردار آزمون دیپلم است.  قد سردار آزمون 1٫86 است. او  ترکمن تبار  و  سنی مذهب  است. پدر او خلیل آزمون بازیکن سابق و مطرح تیم ملی والیبال ایران و در حال حاضر مربی والیبال است. سردار یک خواهر به نام سولماز دارد که ازدواج کرده و صاحب یک پسر است.

سردار آزمون و خواهرش

ماجرای اسم گذاری سردار

در ادامه بیوگرافی سردار آزمون می خوانید؛ پدر و مادر سردار، ابتدا می خواستند نام او را پژمان بگذارند. اما پدربزرگ او مانع شد. چون عقیده داشته است نام پژمان که معنی آن پژمرده است، نمی تواند مناسب باشد، به همین دلیل منصرف شدند و نامش را سردار به معنی سربلند گذاشتند.

سردار آزمون و پدرش

همسر سردار آزمون و ماجرای ازدواج آنها

سال ۹۸ سردار آزمون در برنامه دورهمی مهران مدیری ماجرای نامزدی و آشنایی‌اش را تعریف کرد و اعلام کرد که به زودی ازدواج خواهد کرد. آناهیتا کریمی نامزد رسمی اوست. سردار درباره تصمیم خود پیرامون ازدواج با آناهیتا کریمی گفته بود: این تصمیم می‌ تواند خیلی به من کمک کند! هم به خودم و هم به فوتبالم. در یک سال اخیر و به عقیده خودتان و کارشناس‌ ها خیلی پیشرفت داشتم و مطمئن باشید اگر ازدواج کنم، می‌ توانم بیشتر از این ها هم اوج بگیرم!

زن سردار آزمون

شرط پدر آناهیتا برای ازدواج

سردار آزمون گفته است که بعد از جام جهانی قطر ازدواج می کند: ان شاا... به زودی بعد از جام جهانی، الان فکر می کنم خواستگارین بابا اینا، گفتند داریم میریم خواستگاری گفتم بابا خواستگاری می خواد چکار اما از اردو برگشتم خواستگاری هم میرم. حل شده است قضیه اما به زور دادن اونم تک دختر منم تک پسر رفتیم اونجا گفتن نمیدیم گفتم آقا جعفر این کار رو نکن!  شوخی می کنم خدا رو شکر هم از طرف خانواده آناهیتا خانم به من کمک کردند تو فوتبالم و هم خانواده خودم دستشون درد نکنه، جواب مثبتم انشاالله بعد از اردو به من بدن، چون هر دفعه که میگم، میگن باید گل بزنی تو تیم ملی! نمی دونن جزو سه نفر برتر تاریخ ایرانم!

سردار آزمون و همسرش

ماجرای سردار آزمون و دختر روسی

طبق گزارش یک سایت روسی، دختری به نام آلیا در شهر کازان در ماه می 2021 (اردیبهشت 99) دختری به دنیا آورد که مدعی است پدر این بچه سردار آزمون است، اما مهاجم تیم ملی ایران چنین چیزی را نمی‌پذیرد. مادر بچه دادخواستی را علیه سردار آزمون تنظیم کرده تا بتواند از او نفقه بگیرد.

سردار آزمون با وجود فرستادن ماهانه ۱۲ هزار روبل (این مبلغ که خرج زندگی یک ماه یک بچه است) برای مادر بچه، مسئولیت فرزند متولد شده را نمی‌پذیرد. آلیا با استخدام وکلا در تلاش است تا سردار آزمون با پذیرفتن مسئولیت بچه، بتواند یک نفقه قابل توجه که معادل ۲۵% دستمزد این مهاجم ایرانی است را دریافت کند. سردار آزمون در زنیت سالیانه ۳ میلیون یورو دریافت می‌کند و آلیا می‌خواهد ۷۵۰ هزار یورو از آزمون بگیرد.

نتیجه این کشمکش ها مشخص نشده و گویا آنها بر سر این موضوع به توافق رسیده اند.

سردار آزمون و دختر روسی

اسب‌های میلیاردی سردار آزمون

یکی از جالب ترین مساله در بیوگرافی سردار آزمون مربوط به اسب های اوست. میشل پین، مربی و سوارکار اسب‌های سردار آزمون می‌گوید: سردار آزمون علاوه بر تمرینات روزمره، «هر روز» هم آمار اسب‌هایش را دارد و درباره آنها، چه اسب‌هایی که در استرالیا دارد و چه آن تعداد اسبی که در ایران در اختیارش است، کسب اطلاع می‌کند. «من و سردار تقریبا هر روز درباره اسب‌ها با هم صحبت می‌کنیم. او دوست دارد از اسب‌هایش باخبر باشد. سردار در پیست ایران موفقیت‌هایی به دست آورده است و با هم درباره اسب‌هایش در ایران هم حرف می‌زنیم. البته من با مسئول مزرعه‌اش در ایران هم در ارتباط هستم و اخبار اسب‌هایش را از او هم جویا می‌شوم.»

اسم و تعداد اسب‌های سردار آزمون

پیش از این «ایران ورزشی» در مطلبی به اسب‌های سردار آزمون اشاره کرده و نوشته بود که او ۲۳ اسب در اختیار دارد. قریب به یک سال پیش، مجموع قیمت اسب‌های او به بیش از ۱۰ میلیارد تومان می‌رسید که قاعدتا با خرید‌های تازه، این رقم بالاتر رفته و بیشتر هم می‌شود. از جمع ۲۳ اسب قبلی سردار آزمون، هشت تا از آن‌ها به نام‌های عربین‌فلایت، شادلیک، هانیل، ایزابلا، دلدار، سولیک، ویوا آنجل و آنی آنجل دختر هستند و بقیه پسر. نام اسب‌های پسر او عبارت‌اند از سریک، کاررا، آرکا، ایلیا، آلگرو، هاتریک، ژوپیتر، ولگا، سردارخان، کارمن، هج دیت، سرلیک، زد میکی، اونیکس و هج تایم.

خرید گران‌ترین اسب‌

چندی پیش سردار آزمون با خرید اسب نیم میلیون دلاری در استرالیا رکورد خرید گران‌ترین اسب‌های تروبرد نزد ایرانیان را شکست.

دوپینگ اسب های سردار آزمون

سردار آزمون که در سوارکاری نیز فعالیت دارد در زمان حضورش در روسیه، اسب‌هایش را در کورس تهران شرکت می‌داد. این موضوع در مهرماه سال ۱۳۹۶ برای او جنجالی ایجاد کرد. دو اسب سردار آزمون با نام‌های «سریک» و «شامبوم» از سوی فدراسیون و به واسطه تست‌های به عمل آمده در کورس تهران دوپینگی اعلام شدند.

در ادامه بیوگرافی سردار آزمون می خوانید؛ زمانی که این مساله هنوز از سوی فدراسیون تایید نشده بود، به این دلیل که فدراسیون معتقد است باید مراحل کامل برای اعلام نام یک اسب که نمونه دوپینگ آن مثبت اعلام شده، طی شود؛ خود سردار در متنی نوشت: «فدراسیون عمدا سریک را دوپینگی اعلام کرد. من هم با هزینه شخصی خودم دوباره از خون اسب نمونه فرستادم و جوابش منفی اعلام شد.» این نوشته‌های سردار نشان می‌دهد که او مثبت شدن دوپینگ اسب هایش را از سوی فدراسیون تایید کرده؛ اما معتقد است چنین اتفاقی از روی عمد توسط فدراسیون رخ داده است.

سردار آزمون و اسب هایش

سردار سپس نامه‌ای را هم منتشر کرد که مربوط به جواب آزمایش اسب هایش است. رئیس فدراسیون سوارکاری در پایان درباره بحث‌های بین فدراسیون سوارکاری و سردار آزمون بر سر دوپینگ اسب سردار گفت: سردار قهرمان ملی و دوست عزیز ماست و ما مشکلی با سردار نداشتیم. آزمایشگاه معتبری دوپینگ اسب سردار را تایید کرد که این البته ارتباطی به سردار آزمون که مالک اسب است پیدا نمی‌کند و مسئولیت دوپینگ بر عهده مربی اسب است. در حال حاضر هم سردار این موضوع را پذیرفته و  مشکل خاصی نیست.

سردار آزمون چگونه فوتبالیست شد؟

در ادامه بیوگرافی سردار آزمون به چگونگی ورود او به دنیای فوتبال می پردازیم. او به تبعیت از پدرش ابتدا ورزش را با والیبال شروع کرد و در این رشته مهارت خوبی داشت، ولی یکی از مربیان فوتبال از او دعوت کرد تا در تیم جدیدی که در شهرشان دایر شده بود، حضور پیدا کند. پدر و مادر سردار از این دعوت استقبال کردند و این گونه بود که وارد عرصه ی فوتبال شد.

سردار آزمون فوتبال را از سن کم و در ۹ سالگی با آکادمی تیم  عقاب گنبدکاووس  شروع کرد. بعد از مدتی با  شموشک گرگان  و  اتکای گلستان  در  لیگ جوانان  حضور یافت. در سال ۱۳۸۸ هنگامی که تنها ۱۵ سال داشت به تیم  جوانان سپاهان  پیوست و پس از درخشش در تیم ملی جوانان ایران در مهر ۱۳۹۱، در سن ۱۷ سالگی از  باشگاه سپاهان  به روبین کازان روسیه پیوست و لقب  جوان‌ترین لژیونر فوتبال ایران  را به‌دست آورد.

سردار آزمون

سردار آزمون که از حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ بازمانده بود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در میان ملی‌پوشان ایران حضور یافت و موفق شد ۲ گل به ثمر برساند و یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی محسوب شود.

گل سردار آزمون در ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ در بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان، ایران را به عنوان سومین تیم جهان بعد از برزیل و روسیه به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برد. اما سردار آزمون در بازی‌های جام جهانی روسیه عملکرد موفقی از خود ارائه نداد و انتقاد‌های زیادی را برانگیخت. همین انتقاد‌ها باعث شد او برای مدتی از تیم ملی خداحافظی کند، اما پس از مدتی و با دعوت مربی تیم ملی کارلوس کی روش دوباره به آن برگردد.

واقعیت های جالب درباره سردار آزمون

در ادامه بیوگرافی سردار آزمون پاسخ او به تعدادی سوال جالب را می خوانید؛

غذای مورد علاقه ات؟

چکدرمه. یک غذای ترکمنی است. برنج با گوشت که غذای خوشمزه ای از آب درمی آید. مادرم فوق العاده درست می کند و غذاهای او را با دنیا عوض نمی کنم.

 اگر تیمی عربی، مثلا از قطر به تو پیشنهادی 10 میلیاردی بدهد قبول می کنی؟

خب پول در زندگی خیلی مهم است و نمی شود گفت اصلا مهم نیست. روی این پیشنهادها هم باید فکر کرد و بعد از مشورت جواب شان را داد.

کلا دوست داری در کدام باشگاه اروپایی بازی کنی؟

رئال مادرید.

سقف آرزوهایت؟

پیراهن رئال مادرید.

کودکی سردار آزمون

به این هدف می رسی؟

باید سعی و تلاش کنم تا به این هدف برسم. البته دور از دسترس نیست اما کمی هم زحمت می خواهد.

شایعه شده چون اقلیت مذهبی هستی تو را به جام جهانی نبردند!

یعنی چه؟ مگر ما کافر هستیم؟ مگر ما خدا را قبول نداریم؟ مگر کتاب دینی و پیامبر ما یکی نیست؟ متاسفم برای کسانی که این شایعه را برایم درست کرده اند. من به کی روش و نظرش احترام گذاشتم و این شایعه ها اصلا درست نیست و نمی دانم از کجا نشأت گرفته است.

راستی الگوی داخلی ات؟

علی دایی.