۰ نفر

بیوگرافی الناز رکابی به همراه زندگی شخصی / عکس های دیده نشده از دختر عنکبوتی

۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۰
کد خبر: 674810
بیوگرافی الناز رکابی به همراه زندگی شخصی / عکس های دیده نشده از دختر عنکبوتی

در ادامه بیوگرافی الناز رکابی و نحوه ورود او به ورزش سنگ نوردی را می خوانید.

اقتصاد آنلاین - سولماز محمدی؛ الناز رکابی متولد ۲۹ تیر ۱۳۶۸ در زنجان است. او زمانی که ۱۲ سالش بود به دلیل ورود بردارش به رشته سنگ نوردی به این ورزش علاقه مند می شود و با تشویق خانواده وارد این رشته می شود. او از قهرمانان ملی و آسیایی و از مربیان سنگ نوردی کشور است. شاگردان خوبی در زنجان و تهران دارد که یکی از آنها در زنجان مدال برنز آسیایی را بدست آورده است. در ادامه درباره بیوگرافی الناز رکابی بیشتر می خوانید.

بیوگرافی الناز رکابی

الناز رکابی فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته فیزیولوژی تغذیه است. چهار خواهر و یک برادر هستند. الناز رکابی به دختر عنکبوتی ایران نیز معروف است.

او در سال ۸۵ وقتی ۱۷ ساله بود وارد تیم ملی شد و در سال ۱۳۸۱ یکسال بعد از ورود به این رشته مقام دوم کشور را بدست آورد.  الناز رکابی در مسابقات کشوری همیشه سکوی اول را به دست آورده است.

بیوگرافی الناز رکابی

الناز رکابی مربی ندارد

در ادامه بیوگرافی الناز رکابی می خوانید؛ او برای یادگیری رشته سنگ نوردی هیچ مربی نداشته است. او گفته است: در ایران مربی سنگنوردی نیست و از همان ابتدا بدون مربی و با الگو برداری از روش های تمرینات مردان شروع کردم، تابحال دو مدال نقره و یک برنز در مسابقات آسیایی و دو مقام اولی را در مسابقات مستر کاپ را دارم.

استایل الناز رکابی

او در مصاحبه ای گفته است: ۲۰ سال از عمرم را گذاشتم و مثل یک کارگر کار کردم تا بتوانم پرچم کشورم را بالا ببرم. از پایین‌ترین سطح آغاز کردم و پله‌پله صعود کردم تا رسیدم به مدال جهانی؛ صعودی که در سنگنوردی هم شکلی نمادین دارد، هم شکلی واقعی. بدون ترس از شکست، بدون ترس از قضاوت شدن و بدون ترس از سقوط زن عنکبوتی، ایران بالا و بالاتر رفتم.

استایل الناز رکابی در خارج

جوایز الناز رکابی

قهرمان کشور از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۸

برنده مدال طلای ماده بولدرینگ کاپ آسیا در سال ۲۰۱۷

مدال برنز ماده لید کاپ آسیا ۲۰۱۷

قهرمان جام گورتکس آدیداس راک استار آلمان ۲۰۱۶

و چندین مدال برنز و نقره در ماده های سرعت تیمی و لید و اوورال و بولدرینگ در سطح قهرمانی آسیا شده‌است.

رتبه الناز رکابی در جهان

رتبه جهانی الناز رکابی در مسابقات ورد کاپ بولدرینگ نهم و در رشته لید که رشته های تخصصی وی در سنگنوردی میباشند نوزدهم میباشد.

هدف الناز رکابی

الناز رکابی میگوید که فدراسیون به هیچ عنوان هزینه‌های اعزام ورزشکاران را پرداخت نمی کند و من هم اگر به مسابقات اعزام می‌شوم صرفاً به خاطر هزینه‌های شخصی هم بوده و یا توسط اسپانسر هزینه ها پرداخت می شود. او می گوید که مسئولان از این رشته حمایت نمی کنند و هنوز از فدراسیون و نهادهای مختلف کمیته المپیک و وزارت ورزش برنامه‌ای برای سنگنوردان ارائه نگردیده اما خودش می خواهد تلاش کند که بتواند در مسابقات المپیک و جهانی صاحب مدال شود.

الناز رکابی در مسابقه

همسر الناز رکابی

الناز رکابی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

رقیب اصلی الناز رکابی

در بیوگرافی الناز رکابی آمده است که او  رقیب اصلی کشور را ژاپن می داند که از سنگ نورد های بسیار خوبی برخوردار است. او گفته است: اما تلاش های بسیار زیاد این خانم ورزشکار باعث شد که ژاپنی های قدرتمند با امکانات حرفه ای نتواند در برابرش کاری انجام بدهند و در نهایت در مقابل او شکست بخورند.

اینستاگرام الناز رکابی

دختران می توانند فراتر از پسران پیش بروند

بخش هایی از مصاحبه او را در ادامه می خوانید:

خیلی ها معتقدند سنگ نوردی ورزشی مردانه است، نظر تو در این باره چیست؟

کلا با جنسیت سازی موافق نیستم. به نظرم جنسیت فرهنگ و ذهنیت غلطی است که بین ما جا افتاده است و فکر می کنیم توانایی دختر و پسر با هم متفاوت است. دخترها هم می توانند فراتر از پسرها پیش بروند. خود من تا چند وقت پیش فکر می کردم پسرها از نظر رشد عضلانی از دخترها جلوترند اما با توجه به چیزهایی که دیدم متوجه شدم که همه چیز حاصل تلاش و پشتکار است. هرچند که مردان از نظر فیزیولوژی و هورمونی متفاوت ترند ولی خیلی دخترهایی را دیدم که با تلاش زیاد فراتر از آقایان حرکت کرده اند. در حال حاضر هم خیلی از ورزش ها به سمت مهارت پیش می رود و صرفا فقط قدرت نیاز نیست.

الناز رکابی با حجاب

از شنیدن لقب دختر عنکبوتی چه حسی به تو دست می دهد؟

لقب دختر عنکبوتی بامزه و جالب است. مرد عنکبوتی یک شخصیت جاافتاده و جذاب بین مردم بود و اینکه حالا با الهام از آن مرا دختر عنکبوتی صدا می کنند، برایم جالب است.