۰ نفر

تایید تقلب در شب های مافیا؟!

۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۴
کد خبر: 653221
تایید تقلب در شب های مافیا؟!

یکی از مربیان مسابقه «شب‌های مافیا» با تأکید بر اینکه نمی‌توان تضمین کرد که هیچ تقلبی در مافیا صورت نمی‌گیرد، از بازیکنان و مخاطبان این برنامه خواست تا با کنار گذاشتن حاشیه‌ها از بازی لذت ببرند و بپذیرند که روابط انسانی پیچیده‌تر از این حرف‌هاست که بتوان در یک بازی کنترلش کرد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری آنلاین، محمدرضا مؤذن‌زاده ـ مربی «شب‌های مافیا» ـ درباره احتمال تقلب در این برنامه با بیان اینکه برخی از انتقادهایی که درباره مافیا می‌شود بحث و جدل میان هواداران شرکت‌کننده‌هاست که نمی‌تواند قضاوت درست و منصفانه‌ای باشد، گفت: بازی مافیا بسیار بازی پیچیده‌ای است که ارکان آن را انسان‌های فوق‌العاده  پیچیده تشکیل داده‌اند.

۱۲ انسان با تمام پیچیدگی‌ها با هم بازی می کنند و در پس این روابط پیچیده ممکن است هزاران اتفاق بیفتد. کسانی هستند که از قبل با هم دوست‌های قدیمی بودند برخی در بازی فامیل‌ هستند. نمی‌توان تضمین کرد که بازی بدون هیچگونه تقلب و قرار و مداری پیش می‌رود. برگزارکننده نمی‌تواند این را تضمین کند. گرداننده وظیفه دارد از مواردی که مشخصا تقلب محسوب می شوند جلوگیری کند اما بازی اگر بخواهد  کاملا بدون تقلب باشد باید در خلأ انجام شود. باید تمام فیلمبردارها، صدابردارها وکارگردان از بازی خارج شوند و فقط ۱۲ نفر و گرداننده بازی حضور داشته باشند.

او با بیان اینکه در بازی می‌توان به همه چیز مشکوک شد، افزود: هر کس سرفه کند احتمالا معنایی دارد، اگر کسی دماغش را بخاراند احتمالا قرار مداری دارد. کسی آب نخورد و چایی نخورد چون ممکن است لیوان را طوری بگیرد که معنایی داشته باشد! پس باید یکسری ربات کنار هم بنشینند و بدون هیچ سرو صدایی بازی کنند که شاید ما بتوانیم تضمین کنیم تقلب صورت نگرفته است.

در این زمینه بخوانید؛

 مربی مسابقه «شب‌های مافیا» تأکید کرد: به بازیکنان هم گفتیم به شما هم می‌گوییم اگر به بازی مافیا علاقه دارید، این را بپذیر که بازی برشی از زندگی است و همه ما همان انسان‌های پیچیده‌ای هستیم. اگر  فکر می‌کنیم به کسی اطلاعاتی رسیده که قرص و محکم است باید این شرایط را بپذیریم و در خود بازی سعی کنیم حلش کنیم. اگر در تیم مقابلیم و حدس می‌زنیم به کسی اطلاعاتی رسیده، سعی کنیم از بازی به نحوی حذفش کنیم ادعای مشابه کنیم و روش‌های دیگر را داخل بازی امتحان کنیم تا تیممان را برنده کنیم.

مؤذن زاده درباره ایده استفاده از ماسک توسط بازیکنان مسابقه که برخی از شرکت‌کنندگان برای کمتر شدن احتمال تقلب مطرح کرده‌اند، گفت: فکر نکنید با یک ماسک  که تیم سازنده به دلایل سینمایی با آن مخالف است این مسائل حل می‌شود. هیچکدام از این مسائل حل نمی‌شود. همه صحبت‌هایی که درباره‌ی برنامه مطرح می‌شود، درست نیست. اینطور نیست که کسی چشمش را باز کند و ببیند، دوربین‌ها هستند و وقایع خیلی پیچیده‌تر از این حرف‌هاست.  اما در هر صورت برخی از وقایع در بازی قابل جلوگیری نیست و بهتر است که از بازی لذت ببریم.

او با بیان اینکه به عنوان مربی از عملکرد خودش راضی است، به این نکته اشاره کرد که مخاطبان از شرایط بازیکنان و پشت صحنه اطلاعی ندارند و نمی‌دانند چه کسی در تمرین‌ها حاضر بوده و چه کسی به خاطر مشغله نتوانسته در تمرین‌ها حاضر شود.

مؤذن زاده در پایان گفت: سختگیری  ها در این فصل  بیشتر شده چون برنامه سه سری پخش شده و افرادی که می‌آیند برنامه‌های قبلی را دیده‌اند و حرفه‌ای تر شده‌اند و این باعث شده کیفیت برنامه بالا برود. بر اساس این گزارش، ویدیو صحبت‌های مربی «شب‌های مافیا» را محمدرضا علیمردانی که گرداننده این بازی است در فضای مجازی به اشتراک گذاشته است.