۰ نفر

احسان علیخانی چه توضیحی برای ماجرای دختر نابینا در عصر جدید دارد؟ + فیلم

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۵۱
کد خبر: 630704
احسان علیخانی چه توضیحی برای ماجرای دختر نابینا در عصر جدید دارد؟ + فیلم

چندی پیش یک دختر جوان در برنامه عصر جدید ادعا کرد با یک عمل جراحی از نابینایی مادرزادی بینا شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، پس از این اتفاق بود که هجمه‌های زیادی به عصر جدید و احسان علیخانی وارد شد که چرا امیدی واهی به نابینایان و کم بینایان مادرزادی داده است.

ماجرا از این قرار است که دختری به نام «تارا صبی» به «عصر جدید» آمد و داستانی را تعریف کرد که معماهای بسیاری را برای افکار عمومی ایجاد کرد. (دختری که بعد از ۲۱ سال بینایی‌اش را به دست آورد!)

احسان علیخانی چه توضیحی برای ماجرای دختر نابینا در عصر جدید دارد؟ + فیلم

او گفت که به بیمارستان خدادوست شیراز رفته و جراحی داشته، چشم چپِ او بینایی ۱۰۰ درصدی پیدا می‌کند و چشم راست او به‌خاطر افت بعد از جراحی، ۴۰ درصد بینایی دارد و دوباره قرار است در اولین فرصت عمل کند تا این بینایی هم به ۱۰۰ درصد برسد.

در این لحظه مجری برنامه اعلام کرد: «این خانم بعد از ۲۱ سال بینایی خودشان را به‌دست آوردند و الان می‌توانند دنیا را ببینند، خیلی اتفاق فوق‌العاده‌ای است برای کسی‌که ۲۱ سال از تماشای دنیا محروم بوده است.»

احسان علیخانی چه توضیحی برای ماجرای دختر نابینا در عصر جدید دارد؟ + فیلم

این اظهارات خیلی زود مورد انتقاد گروه‌هایی قرار گرفت، حتی برخی پیگیری کردند که این عمل انجام شده اما به‌خاطر انحراف چشم (!)، پیگیری‌ها نشان می‌دهد این میهمان از سوی بهزیستی معرفی شده و نامه‌ها و اسنادی هم مبنی بر درستی اظهاراتی که این میهمان در برنامه مطرح کرده است، وجود دارد.

البته همواره نسبت به حضور میهمانان و کارشناسان تلویزیونی، شائبه‌هایی وجود داشته که در بسیاری از اوقات با حواشی و چالش‌هایی همراه بوده است.

برخی از پزشکان و حتی روانشناسان درباره این ادعاها به این نکته اشاره کردند؛ “در روزهایی که همه برای امیدوار بودن دنبال بهانه‌اند امید واهی شرایط را بدتر می‌کند، امیدی که چندان رنگ‌وبوی واقعیت نداشته باشد چیزی جز دلسردی به‌همراه نخواهد داشت.

پخش شدن چند باره این ویدئو در فضای مجازی موجی از امیدواری را میان افراد نابینا به‌ویژه آن گروه از نابیناهایی که از بدو تولد با این معلولیت همراه هستند به‌وجود آورده است.

آن‌طور که این معلولان از تصاویر پخش شده برداشت کرده‌اند یک روش درمانی با استفاده از سلول‌های بنیادی وجود دارد که می‌تواند بینایی را به آن‌ها برگرداند. طوری‌که برخی از آن‌ها با مراجعه به سازمان‌های حمایت از معلولین پیگیر این روش درمانی شده‌اند.