۰ نفر

چهره های مشهور ایرانی متولد ۷ فروردین + عکس

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۰۲
کد خبر: 623498
چهره های مشهور ایرانی متولد ۷ فروردین + عکس

امروز 7 فروردین همزمان با سالروز تولد چند تن از چهره های مشهور است که در ادامه شما را با این چهره های مشهور ایرانی بیشتر آشنا میکنیم.

کدام چهره های مشهور ایرانی در 7 فروردین متولد شدند؟

به گزارش اقتصادآنلاین، در روزشمار تاریخ تولد چهره های مشهور ایرانی به 7 فروردین رسیدم. امروز 7 فروردین همزمان با سالروز تولد چند تن از چهره های مشهور ایرانی است که در ادامه شما را با بیگرافی کوتاهی از آنها آشنا میکنیم.

خسرو شکیبایی

خسرو شکیبایی 7 فروردین 1323 در تهران متولد شد. او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود.

خسرو شکیبایی تا پیش از انقلاب فقط در عرصه تئاتر و دوبله فعالیت داشت و فعالیت حرفه ای در سینما را با بازی در فیلم خط قرمز (مسعود کیمیایی، 1361) آغاز کرد و در نزدیک به 40 فیلم سینمایی نقش آفرینی نمود.

بازی در نقش حمید هامون در فیلم هامون ساختهٔ داریوش مهرجویی یکی از ماندگارترین نقش های خسرو شکیبایی در کارنامه هنری او است.

خسرو شکیبایی

خسرو شکیبایی روز جمعه 28 تیرماه 1387 در 64 سالگی بر اثر بیماری عارضه قلبی در بیمارستان پارسیان تهران درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا دفن شد.

پوران درخشنده

پوران درخشنده فیلمساز، تهیه کننده، محقق و نویسنده فعال ایرانی 7 فروردین ماه سال 1330 در شهر کرمانشاه به دنیا آمد.

او تحصیلات تکمیلی خود را در مدرسه عالی تلویزیون و سینما گذراند و در سال 1354 در سازمان صدا و سیما شروع به کار کرد و در همان زمان فیلم طاعون با موضوع طاعون در کردستان به سال 1328 را تهیه کرد.

پوران درخشنده

زیر سقف دودی، هیس دخترها فریاد نمی زنند، بچه های ابدی و رویای خیس از جمله مهم ترین فیلم های پوران درخشنده در سینما است.

عنایت بخشی

عنایت بخشی بازیگر پیشکسوت کشورمان در 7 فروردین 1324 در طالقان متولد شد.

او طی پنج دهه کار هنری در بیش از 150 اثر نمایشی ایفای نقش نموده و دارای گواهی نامه درجهٔ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

عنایت بخشی

عنایت بخشی فعالیت سینمایی خود را با بازی در فیلم آقای هالو (1349) آغاز کرد و پس از آن در فیلم های سینمایی چون تنگنا، ستارخان، گوزن ها، سناتور، مسافران، روز واقعه، سگ کشی، و مجموعه های تلویزیونی چون مرد اول، سربداران، سایه همسایه، امام علی، و پهلوانان نمی میرند به ایفای نقش پرداخته است.

برزو ارجمند

برزو ارجمند بازیگر تئاتر، سینما وتلویزیون کشورمان 7 فروردین 1364 در مشهد متولد شد.

این بازیگر پسر انوشیروان ارجمند و برادرزاده داریوش ارجمند از هنرمندان پیشکسوت کشورمان می باشد. 

برزو ارجمند

برزو ارجمند و پسرش جانیار

برزو ارجمند فعالیت هنری خود را از سال 1374 با سریال زیر گنبد کبود آغاز کرد و برای بازی در سریال قهوه تلخ، کاندید بهترین بازیگری از جشن دنیای تصویر شد.

برزو ارجمند سالها قبل با خانم پارمیس زند از طراحان چهره پردازی ازدواج کرده و این زوج پسری به نام جانیار دارند.

شهرزاد کمال‌زاده

شهرزاد کمال‌زاده بازیگر جوان کشورمان 7 فروردین 1364 متولد شد.

شهرزاد کمال زاده

خانم کمالزاده با بازی در سریال هزاران چشم ساخته کیانوش عیاری نخستین حضور تلویزیونی خود را تجربه کرد و در سال 1383 با بازی نقشی کوتاه در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدرعاملی وارد عالم سینما شد.

او در سال 1391 با پخش سریال راه طولانی به کارگردانی رضا کریمی از شبکه یک تلویزیون ایران و بازی در نقش بهاره به شهرت رسید.

جمشید حیدری

جمشید حیدری تهیه کننده، کارگردان، فیلم نامه نویس و بازیگر ایرانی متولد 7 فروردین 1330 در شیراز است.

جمشید حیدری

جمشید حیدری فعالیت سینمایی را سال 1350 به عنوان دستیار کارگردان، تدوین گر و سازنده آنونس آغاز نمود و در فیلم هایی همچون کیش و مات، گیس بریده، وسوسه به عنوان کارگردان و تهیه کننده حضور داشت.