۰ نفر

همه چیز درباره فصل جدید سریال روزگار جوانی + عکس

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۰۷
کد خبر: 529376
 همه چیز درباره فصل جدید سریال روزگار جوانی + عکس

سریال روزگار جوانی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و متفاوت‌ترین سریال‌های سیمای ملی در اواخر دهه ۱۳۷۰ میلادی قرار است دوباره به تلویزیون بازگردد. این بار در ظاهر و کالبدی جدید که به نظر می‌رسد آن را به عنوانی مدرن و دوست‌داشتنی تبدیل می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا؛ این روزها تب و تاب بازسازی یا ریبوت از سینما و تلویزیون جهان به سینما و تلویزیون ایران هم رسیده است. تنها استودیوهای هالیوودی نیستند که تصمیم دارند عناوین قدیمی و فراموش‌شده خود را زنده کنند. بلکه این روزها سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هم تصمیم گرفته چنین راهی را دنبال کند. چراکه به نظر می‌رسد مسیر جذاب و مطمئنی برای تحت تاثیر قراردادن مخاطب باشد. بازسازی یا ریبوت عناوین قدیمی مانند تیری است که دو نشان را هدف قرار می‌دهد؛ این بازسازی‌ها هم در جذب مخاطب قدیمی که عنوان اصلی را تماشاکرده، موفق ظاهر می‌شوند و هم در علاقه‌مندکردن نسل جدید پیشگام هستند.

شاید به همین دلیل باشد که سیمای ملی برای بازسازی سریال «روزگار جوانی» وارد عمل شده و تصمیم دارد این سریال قدیمی و محبوب که در سال‌های ۱۳۷۷ و ۱۳۷۸ پخش می‌شد را برای مخاطبان نسل جدید زنده کند.

همه چیز درباره فصل جدید سریال «روزگار جوانی»: بازسازی یا یک دنباله موفق؟

«روزگار جوانی» سریالی است که در سال‌های ۱۳۷۷ و ۱۳۷۸ از شبکه پنج سیما پخش می‌شد. این سریال در دو فصل ساخته شد و شاپور قریب در کنار اصغر توسلی وظیفه کارگردانی آن را برعهده داشتند. فیلمنامه‌نویس فصل اول «روزگار جوانی» اصغر فرهادی بود که در فصل دوم از کار کنار گذاشته شد و به همین دلیل علی‌اکبر محلوجیان و فرهاد نقدعلی جایگزین او شدند. نه‌تنها در روزهایی که «روزگار جوانی» از شبکه پنج سیما پخش می‌شد، بسیاری از خیابان‌ها خلوت می‌شدند بلکه این سریال به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های دهه ۷۰ هم تبدیل شد. سریالی که با داستانی ساده و گیرا، بخش قابل توجهی از دغدغه‌های نسل جوان آن روزهای ایران را بازتاب می‌داد. امین حیایی، بهزاد خداویسی، کیهان ملکی، نصرالله رادش و مهدی صبایی از بازیگران اصلی این سریال بودند.

داستان سریال «روزگار جوانی» حول محور پنج جوان دانشجو بود که چهار نفر از آن‌ها اهل شهرستان بودند. آن‌ها با یکدیگر خانه‌ای را اجاره می‌کنند و با هم زندگی می‌کنند. هر یک از این پنج نفر، شخصیت متفاوتی دارند و در هر قسمت با ماجرای تازه‌ای روبه رو می‌شوند اما در نهایت با کمک هم بر مشکلات غلبه می‌کنند. مسائل اجتماعی روی روابط شخصیت‌ها تاثیرگذار است و در هر اپیزود اشاره‌هایی به زندگی هر کدام از آن‌ها می‌شود. این سریال در سال‌های اخیر بارها از سوی شبکه‌های مختلف سیما پخش شده است.

تولید فصل سوم سریال «روزگار جوانی» که می‌توان آن را بازسازی این سریال قدیمی هم دانست از بهمن ۹۹ آغاز شده و این روزها در میانه فیلمبرداری قرار دارد. عوامل تولید فصل سوم سریال «روزگار جوانی» در یک لوکیشن ثابت در محله نیاوران مستقر هستند و لوکیشن‌های بیرونی این سریال شامل بیمارستان، دانشگاه، رستوران، دفتر شرکت، مرکز خیریه هانا و نورستان، مرکز نگهداری از کودکان ناتوان جسمی و چند مجموعه دیگر را شامل می‌شود. هنوز مشخص نیست که فیلمبرداری و تولید این سریال دقیقا چه زمانی به پایان می‌رسد اما انتظار می‌رود پخش آن در سال ۱۴۰۰ آغاز شود.

سعید اشناب، مدیر شبکه پنج سیما، اخیرا در گفتگویی درباره ایده ساخت فصل سوم سریال «روزگار جوانی» گفت:

تصمیم داریم برخی از سریال‌های گذشته را امروزی کنیم تا خاطره خوش و انرژی‌ای که از قبل بوده را با ساخت سری‌های جدید تکرار کنیم. سریال‌هایی مانند روزگار جوانی و  عملیات ۱۲۵ در از مهم‌ترین این عناوین هستند. مدیریت گروه فیلم و سریال شبکه هم تلاش می‌کنند تا در حوزه سریال‌سازی انتظار مخاطب خوب تهرانی را برآورده کنیم.

کدام بازیگران در فصل سوم «روزگار جوانی» حضور دارند؟

این سریال در ۳۰ قسمت با ۳۰ داستان متفاوت برای گروه فیلم و سریال شبکه پنج  ساخته می شود و بازیگرانی چون بیوک میرزایی،  آریا توسلی، سعید زارعی، سینا کرمی، امیر مسعود واعظ و عیسی حسینی در آن ایفای نقش می‌کنند. «روزگار جوانی» با حضور بازیگران مهمان یعنی رسول نجفیان ،زهرا داود نژاد، لاله صبوری  سیاوش چراغی پور ، محمود قدیریان و سولماز حصاری کامل می‌شود. هیچکدام از بازیگران اصلی دو فصل ابتدایی سریال که در دهه ۷۰ پخش شد در بازسازی آن حضور ندارند اما شاید جالب باشد بدانید که بیوک میرزایی در نقش عباس آقا که در فصل‌های اول و دوم سریال هم حضور داشت، در این فصل هم حضور پیدا می‌کند.

سینا کرمی نقش حامد، آریا توسلی نقش روزبه، سعید زارعی نقش مسعود، امیرمسعود واعظ تهرانی نقش آرمان و عیسی حسینی نقش مرتضی را ایفا خواهند کرد.

9

فصل سوم سریال «روزگار جوانی» چه زمانی پخش می‌شود؟

اگرچه تولید و فیلمبرداری این سریال هنوز به پایان نرسیده اما به نظر می‌رسد تماشای آن در سال ۱۴۰۰ ممکن است. سپهر محمدی، تهیه‌کننده سریال «روزگار جوانی» تایید کرده که اگر همه آن‌چه برای موفقیت این سریال برنامه‌ریزی‌شده به خوبی پیش برود، احتمالا بینندگان شبکه پنج سیما فرصت دارند تا تماشای این سریال را از ابتدای تیر ماه تجربه کنند. محمدی همچنین تایید کرد که اگر فصل سوم سریال «روزگار جوانی» با استقبال مردم همراه شود، ممکن است فصل‌های بعدی آن هم ساخته شود.