۰ نفر

بدهی دولت آمریکا افزایش یافت

هشدار درباره آینده دلار

۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۹
کد خبر: 455090
هشدار درباره آینده دلار

مدیر ارشد سابق صندوق بین المللی پول هشدار داد که وضعیت دلار به عنوان ارز اصلی مورد استفاده در جهان به علت افزایش بدهی دولت آمریکا در خطر است.

به گزارش راشاتودی، ژو مین، مدیر ارشد سابق صندوق بین المللی پول، هشدار داد که وضعیت دلار به عنوان ارز اصلی مورد استفاده در جهان به علت افزایش بدهی دولت آمریکا در خطر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، هشدار وی در حالی صورت می گیرد که انتظار می رود ایالات متحده اقدامات محرک مالی خود را برای تسکین بحران اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر کووید-19 افزایش دهد.

 کنگره آمریکا دور جدیدی از کمک های مالی را در نظر گرفته است که احتمالاً حداقل 1 تریلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت. این کمک علاوه بر 2 تریلیون دلاری است که اوایل سال جاری به تصویب رسیده بود.

ژو که از سال 2011 تا 2016 معاون مدیر عامل صندوق بین المللی پول بود و اکنون رئیس مؤسسه ملی تحقیقات مالی در دانشگاه تسینگوا در پکن است، گفت: با توجه به اینکه بانک مرکزی آمریکا سیاست پولی تهاجمی خود مبنی بر "تسهیل کمی"  (quantitative easing)را همچنان ادامه می دهد، خطر از دست رفتن ناگهانی اعتماد به دلار افزایش می یابد.

وی گفت: نگرانی این نیست که آیا دلار آمریکا در آینده شاهد کاهش 30 درصدی ارزش باشد، بلکه این است که یک واقعه انفجاری رخ خواهد داد که باعث از دست رفتن ناگهانی اعتماد به دلار آمریکا و فروپاشی بازار آن شود.

وی افزود: در عین حال، شرکتهای جهان اکنون نسبت به زمان بحران مالی جهانی در سال 2008 بسیار آسیب پذیرتر هستند، چرا که نرخ بهره پایین موجب شده است شرکت ها به شدت تمایل به گرفتن وام داشته باشند.

این مقام مسئول توضیح داد که در حالی که سیاست تهاجمی بانک مرکزی آمریکا در تسهیل شرایط مالی و جلوگیری از سقوط اقتصاد موفق بوده است، شرکتها هنوز هم ممکن است ورشکسته شوند در حالی که باید کار خود را با هنجارهای جدیدی مانند اقدامات فاصله گذاری اجتماعی تطبیق دهند.