۰ نفر

حزب دموکرات خواستار بازگشت به برجام شد

تدوین سند سیاستی حزب دموکرات آمریکا

۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۴۸
کد خبر: 454594
تدوین سند سیاستی حزب دموکرات آمریکا

پیش‌نویس سند سیاست‌گذاری حزب دموکرات آمریکا خواستار بازگشت به برجام و اجتناب از براندازی در ایران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک روزنامه آمریکایی نوشته حزب دموکرات آمریکا پیش‌نویس سند سیاست‌گذاری خود برای سال ۲۰۲۰ را تدوین کرده است.

این سند که روزنامه «واشنگتن‌پست» بخش‌هایی از آن را منتشر کرده خواستار خودداری از براندازی در ایران و همچنین «بازسازی» توافق هسته‌ای برجام شده است.

این سند ۸۰ صفحه‌ای که توسط هیئتی ۱۵ نفره از سران حزب دموکرات از جمله «جو بایدن»، نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ تدوین شده روز سه‌شنبه میان اعضای حزب توزیع شده است.

حزب دموکرات آمریکا قرار است طی روزهای آینده نشستی با حضور تمامی اعضای کمیته‌ای که درباره سند نهایی سیاست‌گذاری حزب دموکرات تصمیم‌گیری می‌کنند برگزار کند. در آن نشست، اصلاحاتی در این پیش‌نویس اعمال شده و سند مورد توافق برای تصویب نهایی به «مجمع ملی حزب دموکرات» که ماه آینده برگزار می‌شود ارسال خواهد شد.

واشنگتن‌پست نوشته در این سند از وعده جو بایدن برای پایان دادن به آنچه «جنگ‌های ابدی» در مناطقی مانند افغانستان خوانده شده حمایت شده است. سند حزب دموکرات همچنین وعده داده واشنگتن به حمایت از ائتلاف تحت رهبری سعودی در جنگ یمن پایان خواهد داد.

در بخشی از این سند که درباره ایران است آمده است: «دموکرات‌ها معتقدند ایالات متحده نباید در کشورهای دیگر براندازی انجام دهد و پیگیری چنین سیاستی به عنوان هدف ایالات متحده در ایران را کنار بگذارد.»

این سند علاوه بر این خواستار بازگشت آمریکا به توافق جوی پاریس و «بازسازی» توافق هسته‌ای برجام شده است.

بسیاری از کارشناسان، اختلافات میان احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در سیاست‌گذاری در خصوص ایران را صرفاً تاکتیکی می‌دانند و می‌گویند میان دو طرف اختلاف راهبردی از این لحاظ وجود ندارد.