۰ نفر

ظریف: آمریکایی‌ها سیاست خطرناکی را در مورد برجام دنبال کردند

۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۰۳
کد خبر: 454307
ظریف: آمریکایی‌ها سیاست خطرناکی را در مورد برجام دنبال کردند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای روس خود گفت که آمریکایی‌ها سیاست خطرناکی را در مورد برجام دنبال کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به مسکو سفر کرده، عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار با سرگئی لاوروف همتای خود در مسکو با اشاره به سی‌امین سفرش به مسکو و قدردانی از مهمان‌نوازی مقامات روس گفت: فکر می‌کنم من رکوردهای سفرهای وزیر خارجه را به مسکو شکانده باشم.

وی گفت: برای موفقیت رفراندوم در روسیه تبریک می‌گویم.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اظهارات همتای روس خود گفت: همانگونه که اشاره کردید، آمریکایی‌ها سیاست خطرناکی را  در مورد برجام دنبال کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: بسیار خرسندیم که فدراسیون روسیه هم در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و هم در شورای امنیت با سیاست‌های غیرسازنده‌ای که دنبال شده، مقابله کرده است.

وزیر خارجه ایران بیان کرد: این باعث می‌شود نقش روسیه و چین در حفظ برجام برجسته باشد و همه دنیا به این نقش اعتراف کنند.

ظریف خاطرنشان کرد: براساس توافق روسای جمهورمان خوب است در این زمینه با هم از نزدیک درباره مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه‌ای کار کنیم. فرصت خوبی برای ماست که آخرین تحولات در سوریه بعد از ویدئو کنفرانس سران و تحولات در افغانستان، یمن و منطقه را دنبال کنیم.

روابط ایران و روسیه قوی‌ترین شرایط را دارد

 رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان بیان کرد: امروز روابط ایران و روسیه قوی‌ترین شرایط را در دهه‌های گذشته دارد و امیدواریم بتوانیم این روابط را هر چه قوی‌تر، درازمدت‌تر و راهبردی تر پیگیری کنیم که حتما در جهت منافع دو کشور براساس احترام متقابل و به نفع صلح و امنیت منطقه و جهان است.

ظریف ۲۷ خرداد ماه نیز سفری یک روزه به روسیه داشت و با سرگئی لاوروف دیدار و گفت‌وگو کرد. او در سفر امروزش حامل پیام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است.