۰ نفر

در واکنش به تحریم‌های آمریکا؛

چین چهار مقام ارشد آمریکا را تحریم کرد

۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۹
کد خبر: 452485
چین چهار مقام ارشد آمریکا را تحریم کرد

چین در واکنش به تحریم مقام های «سین کیانگ» توسط آمریکا، چند مقام این کشور از جمله «مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه مجلس سنا را تحریم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «جائو لی جیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن اعلام کرد که کشورش در واکنش به تحریم یک نهاد و چهار مقام پیشین و کنونی چین توسط آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر در سین کیانگ، چند مقام آمریکایی را تحریم کرده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا تنها به نام «مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا که از او به عنوان طراح اصلی تحریم های آمریکا علیه چین نام می برند اشاره کرد ولی جزییات بیشتری ارایه نکرد.

چین هفته پیش هشدار داده بود که در واکنش به تحریم مقامات چین توسط آمریکا، اقدامات تلافی جویانه انجام خواهد داد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک نهاد و چهار مقام پیشین و کنونی چین را در ارتباط با نقض جدی حقوق بشر علیه اقلیت‌های قومی در منطقه خودمختار اویغور سین‌کیانگ تحریم کرده است.

«شن کوانگو» دبیر حزب کمونیست سین‌کیانگ، «ژو هایلون» معاون پیشین دبیر حزب کمونیست سین‌کیانگ به همراه اداره امنیت عمومی سین‌کیانگ و «وانگ مینگشان» و «هو لیوجون» مدیران کنونی و پیشین این اداره هدف‌های تحریم آمریکا بودند.

همزمان با این اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور نیز اعلام کرد که این چهار مقام پیشین و کنونی چین به همراه خانواده‌های آنان از سوی این وزارت‌خانه نیز تحریم شده و شامل ممنوعیت مسافرت به آمریکا می‌شوند.