با وجود صدمات وارده بر اثر ویروس کرونا بر کشور مبدا شیوع آن، چین در سال2020 همچنان در صدر لیست بزرگترین اقتصادهای جهان قرار خواهد گرفت.

اقتصادآنلاین مهسا نجاتی؛ بر اساس گزارش ارائه شده توسط بانک جهانی، با نگاهی به تولید ناخالص داخلی در سراسر جهان با قیمت‌های ثابت سال 2017 و تعدیل شده برای قدرت خرید/ هزینه زندگی، چین با مجموع ارزش تولید ناخالص داخلی 22.5تریلیون دلاری، در سال 2019 به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان شناخته شد.

در حالی که به گفته صندوق بین‌المللی پول انتظار می‌رود اقتصاد چین در سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا تنها به میزان اندک 1.2درصد رشد داشته باشد، پیش‌بینی می‌شود ایالات متحده که در جایگاه دوم قرار دارد، تولید ناخالص داخلی 20.6تریلیون دلاری با حدود 6درصد کاهش را تجربه کند.

جالب توجه است که کشورهای آسیایی در بین هشت اقتصاد برتر جهان، بهترین چشم‌انداز رشد را حتی در میان بیماری همه‌گیری جهانی از خود نشان دادند. انتظار می‌رود اقتصادهای اروپایی مانند آلمان و بریتانیا در سال 2020 با کشمکش روبرو شوند، سرنوشتی که کشور صنعتی ژاپن نیز با آن مواجه است.

طبق اعلام صندوق بین‌المللی پول، چین و ایالات متحده تا سال 2024 در صدر این رتبه‌بندی باقی می‌مانند، در حالی که پیش‌بینی می‌شود اندونزی از آلمان پیشی بگیرد.

انتظار می‌رود تا سال 2030، هند با پشت سر گذاشتن آمریکا، به عنوان دومین اقتصاد بزرگ کره زمین شناخته شود. در آن زمان، چین نیز از نظر تولید ناخالص داخلی اسمی، بزرگترین اقتصاد جهان خواهد بود، رکوردی که هنوز در دست ایالات متحده است.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب کشورهای دارای بیشترین میزان تولید ناخالص داخلی و چشم‌انداز رشد آنها را مشاهده می‌کنید؛

اقتصاد