۰ نفر

کرونا تولید و صادرات دوچرخه را در چین افزایش داد

۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۴
کد خبر: 451392
کرونا تولید و صادرات دوچرخه را در چین افزایش داد

آمارها حاکی است همه گیری ویروس کرونا موجب شده است میزان تولید و صادرات دوچرخه چین افزایش چشمگیری داشته باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، صادرات دوچرخه این کشور در ماه می امسال/۱۲ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد/  به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۱.۴ درصد رشد داشته است.

داده های گمرک نشان می دهد که در همین ماه چین ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه دوچرخه تولید کرده است که این رقم در مقایسه با همین ماه در یک سال قبل ۴۴.۶ درصد افزایش یافته است.

گزارش گمرک نشان می دهد که به دلیل افزایش نگرانی های مردم از ابتلا به ویروس کرونا، استفاده آنها از وسایل نقلیه بشدت کاهش یافته و بیشتر به وسایلی نظیر دوچرخه برای عبور و مرور روی آورده اند.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین گزارش کرده است: درخواست عمومی و مصرف برای بسیاری از کالاها پایین آمده است اما ترس مردم از وسایل نقلیه عمومی به دلیل خطر انتشار ویروس کرونا، باعث اقبال آنها به دوچرخه شده است.

البته تولید در چین بر اساس اعلام این وزارتخانه به دلیل شیوع وسیع کرونا در سه ماه اول سال جاری میلادی کاهش زیادی داشت و در کل پنج ماه اول امسال ۱.۸ درصد تولید چرخ پایین آمده است.

«گایو لی» رییس یک کارخانه تولید دوچرخه در چین می گوید که ماهی ۳۰۰ هزار دستگاه تولید می کند اما تقاضا آنقدر زیاد است که حتی این میزان نیز کفاف نمی دهد.

وی افزود که در سراسر دنیا شاید هیچ ورزشی راحت تر از دوچرخه سواری برای گریز از ابتلا به کرونا نباشد و در دوران همه گیری این بهترین وسیله برای تردد عمومی است.