۰ نفر

ورود آمریکایی‌ها به اتحادیه اروپا ممنوع می‌شود

۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۷
کد خبر: 448882
ورود آمریکایی‌ها به اتحادیه اروپا ممنوع می‌شود

اتحادیه اروپا اجازه ورود گردشگران آمریکایی و روسی را به این منطقه نمی دهد ولی گردشگران چینی اجازه بازدید از کشورهای اروپایی را دارند.

به گزارش بلومبرگ، پیش نویس تصمیمی که توسط دولت‌های اروپایی گرفته شده نشان می دهد اتحادیه اروپا پیشنهاد داده مسافران آمریکایی نباید حتی پس از اول جولای اجازه ورود به این بلوک را داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، دیپلمات های اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند لیستی شامل 15 کشور از جمله کانادا، ژاپن، استرالیا و کره جنوبی اجازه ورود به این منطقه را داشته باشند چون سطح موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشورها با معیارهای امنیتی اتحادیه اروپا همخوانی دارد. شهروندان چینی هم اجازه دارند وارد اتحادیه اروپا شوند اما به شرطی که پکن هم به شهروندان اروپایی اجازه سفر به چین را بدهد.

 طی نشست سفرای اتحادیه اروپا در بروکسل که تا غروب روز جمعه طول کشید، از دولت‌های منطقه یورو خواسته شده تا پایان روز شنبه در مورد این پیشنهاد تصمیم گیری کنند تا بیانیه رسمی اعلام شود.

تصمیم احتمالی ادامه ممنوعیت ورود شهروندان روسی و آمریکایی در شرایطی که چینی ها اجازه ورود به اتحادیه اروپا را دارند، باعث پیچیدگی‌های ژئوپلیتیکی می شود. رابطه اتحادیه اروپا و آمریکا از تجارت گرفته تا سیاست خارجی ضربه سختی خورده است. دیپلمات های اتحادیه اروپا با آمریکایی ها نامهربان هستند در حالی که به چینی ها اجازه ورود میدهند.

 با کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای اتحادیه اروپا و آغاز باز شدن مرز ها و تسهیل کنترلهای مرزی، اتحادیه اروپا به دنبال صدور مجوز ورود مسافران غیر ضروری به این منطقه است. با توجه به نزدیک شدن فصل گردشگری تابستانی، کشورهای منطقه یورو سعی می‌کنند اقتصاد خود را احیا کنند و در عین حال جلوی موج دوم ابتلا به کرونا را بگیرند.

 محدودیت های اولیه بر سفرهای تفریحی به داخل اتحادیه اروپا در اواسط ماه مارس به مدت 30 روز گذاشته و سه بار تا پایان ژوئن تمدید شد. به گفته مقامات اتحادیه اروپا، پس از رسمی شدن تصمیم گیری در این مورد، لیست کشورهایی که شهروندانشان مجاز به ورود به این منطقه هستند هر دو هفته یکبار به روز خواهد شد.

 اتحادیه اروپا برای تهیه لیست این کشورها چندین مورد را مورد توجه قرار داده است از جمله اینکه شهروندان کشورهایی که اروپایی ها را از ورود به کشورشان منع کرده بودند، حالا اجازه ورود به اتحادیه اروپا را ندارند. یک عامل دیگر نرخ موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشورهاست. شرایط همه گیری ویروس کرونا در این کشورها باید در سطح اتحادیه اروپا یا بهتر از میانگین آن باشد.