با وجود اینکه هنوز برخی شاخص‌ها مانند اس اند پی500 هنوز زیان متحمل شده پس از شیوع ویروس کرونا را به صورت کامل جبران نکرده‌اند، برخی شرکت‌های برتر مانند نتفلیکس، آمازون و مایکروسافت، رشد قابل توجهی را در ارزش سهام خود تجربه کرده‌اند.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ پس از دو ماه آشفتگی اقتصادی ایجاد شده به واسطه شیوع بیماری کووید-19، بازارها به طرز قابل توجهی باز هم قدرت گرفتند. در حالی که شاخص‌های برتر مانند اس اند پی500 هنوز هم برای سال در سطح پایین قرار دارند، برخی از شرکت‌های فناوری برتر در حال یافتن راه‌هایی برای رشد در بازار سهام هستند.

به رغم سقوط 4درصدی شاخص کل برای سال، بزرگترین اعضای اس اند پی500 همچنان در حال رشد هستند. نتفلیکس، آمازون و مایکروسافت با وجود رکود کلی بازار، شاهد رشد قابل توجهی در قیمت سهام برای سال 2020 بودند.

گفتنی است که از ابتدای سال، نتفلیکس و آمازون، هر دو شاهد صعود بیش از 35درصد در ارزش سهام خود بودند، در حالی که مایکروسافت رشد 20درصدی را تجربه کرده است. سایر شرکت‌های برتر فناوری مانند اپل و آلفابت، هر دو دستاورد کلی بیش از 7 درصد داشتند.

در ماه فوریه، این شرکت‌ها بیش از 20درصد کل سهم اس اند پی500 را به خود اختصاص دادند و ترس از ضرر‌های ناشی از این شرکت‌ها، می‌تواند بازار را بیشتر به سمت پایین بکشد.

در نمودار ارائه شده، میزان تغییر ارزش سهام شرکت‌های منتخب فناوری در سال 2020 را مشاهده می‌کنید؛

01