۰ نفر

آمار جهانی کووید-19

۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۵۱
کد خبر: 447138
آمار جهانی کووید-19

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به ۴۶۲ هزار و ۵۲۵ نفر رسیده و تاکنون ابتلای هشت میلیون و ۷۵۸ هزار و ۲۷۰ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون چهار میلیون و ۶۲۵ هزار و ۴۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹تاکنون بهبود یافته‌اند.

همچنین سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه شیوع کروناویروس به طور کلی در سراسر جهان وخیم‌تر شده، از مقامات کشورها خواسته است تا اقدامات خود را برای کنترل شیوع این بیماری تشدید کنند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند همچنین برزیل پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده و انگلیس در رتبه سوم بیشترین شمار قربانیان این ویروس قرار گرفته است.

از سوی دیگر همزمان با آغاز موج دوم کرونا در چین، هزاران نفر از ساکنان پکن مورد آزمایش کرونا قرار گرفته‌اند. دولت چین نیز می‌گوید که جای نگرانی نیست و موج دوم کرونا در این کشور کاملا "تحت کنترل" است.

چین، کشور مبدأ شیوع ویروس کرونا در جهان موفق شد با وضع محدودیت‌های سخت رفت‌وآمد، انتشار کرونا در این کشور را تا حد زیادی کنترل کند. هرچند در هفته‌های اخیر آمار ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور رو به افزایش داشته اما دولت چین می‌گوید که دلیل آن بازگشت شهروندان این کشور از خارج و البته شرایط تحت کنترل است.

بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده دو میلیون و ۲۹۷ هزار و ۱۹۰ مبتلا، ۱۲۱ هزار و ۴۰۷ قربانی

۲.  برزیل یک میلیون و ۳۸ هزار و ۵۶۸ مبتلا، ۴۹ هزار و ۹۰ قربانی

۳.  روسیه ۵۶۹ هزار و ۶۳ مبتلا، ۷۸۴۱ قربانی

۴. هند ۳۹۵ هزار و ۸۱۲ مبتلا، ۱۲ هزار و ۹۷۰ قربانی

۵. انگلیس ۳۰۱ هزار و ۸۱۵ مبتلا، ۴۲ هزار و ۴۶۱ قربانی

۶. اسپانیا ۲۹۲ هزار و ۶۵۵ مبتلا، ۲۸ هزار و ۳۱۵ قربانی

٧. پرو ۲۴۷ هزار و ۹۲۵ مبتلا، ۷۶۶۰ قربانی

۸. ایتالیا ۲۳۸ هزار و ۱۱ مبتلا، ۳۴ هزار و ۵۶۱ قربانی

۹. شیلی ۲۳۱ هزار و ۳۹۳ مبتلا، ۴۰۹۳ قربانی

۱۰. ایران ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ مبتلا، ۹۳۹۲ قربانی

پس از آن کشورهای آلمان با ۱۹۰ هزار و ۶۶۰ مبتلا، ترکیه با ۱۸۵ هزار و ۲۴۵ مبتلا، مکزیک با ۱۷۰ هزار و ۴۸۵ مبتلا، پاکستان با ۱۶۵ هزار و ۶۲ مبتلا، فرانسه با ۱۵۹ هزار و ۴۵۲ مبتلا، عربستان سعودی با ۱۵۰ هزار و ۲۹۲ مبتلا، بنگلادش با ۱۰۵ هزار و ۵۳۵ مبتلا و کانادا با ۱۰۰ هزار و ۶۲۹ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.