۰ نفر

چین از تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران ابراز تاسف کرد

۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۳
کد خبر: 447055
چین از تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران ابراز تاسف کرد

نمایندگی دائمی چین در وین، مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران ابراز تاسف کرده و از تاثیر چنین اقدامی بر برجام هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نمایندگی دائمی چین در وین، مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز تاسف کرد.

نمایندگی دائمی چین در وین در پیامی در توئیتر نوشت: «چین از تصویب قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اجرای پادمان‌های ایران با توجه به پیامدهای بزرگی که چنین اقدامی بر چشم‌انداز برجام خواهد گذاشت، عمیقا ابراز تاسف می‌کند. چین و روسیه علیه این قطعنامه رای دادند.»

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (جمعه) اولین قطعنامه ضد ایرانی پیشنهاد شده از سوی تروئیکای اروپایی از سال ۲۰۱۲ را به بهانه عدم همکاری تهران با تحقیقات آژانس را با ۲۵ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع تصویب کرد.(اینجا بخوانید)

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نیز با بیان اینکه شورای حکام با تصویب این قطعنامه از ایران خواست دسترسی به دو مکان مورد نظر را فراهم کند، گفت: «روسیه و چین [به این قطعنامه] رأی منفی دادند».

نمایندگی روسیه در وین توضیح داد: «برای رسیدن به نتایج مثبت، آژانس و تهران باید به گفت‌وگو مطابق با روش‌های معمول ادامه دهند و نگرانی‌های طرف‌ها در نظر بگیرند. در عین حالی که بر لزوم حل فوری مشکل این مشکل توسط تهران و آژانس تاکید [می‌کنیم]، باور داریم این قطعنامه می‌تواند مخرب و غیرسازنده باشد».