۰ نفر

کسری بودجه کانادا از ۱۸۸میلیارد دلار عبور می‌کند

۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۴
کد خبر: 447054
کسری بودجه کانادا از ۱۸۸میلیارد دلار عبور می‌کند

دفتر پارلمانی بودجه کانادا در گزارش جدید خود اعلام کرد با تداوم تخصیص اعتبارات دولتی برای برنامه‌های حمایتی در بحران کرونا، کسری بودجه کانادا در سال مالی آینده به ۱۸۸میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دفتر پارلمانی بودجه کانادا در گزارش جدید خود اعلام کرد با تداوم تخصیص اعتبارات دولتی برای برنامه‌های حمایتی در بحران کرونا، کسری بودجه کانادا در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به ۱۸۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

در این گزارش آمده است: کسری بودجه کانادا در سال مالی آینده به ۱۱.۸ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید که این بالاترین درصد کسری بودجه در تاریخ کانادا است (از شروع ثبت داده‌های بودجه از ۱۹۶۶-۱۹۶۷). رکورد پایین قبلی با ۸ درصد کسری بودجه مربوط به ۱۹۸۴-۱۹۸۵ بود.

البته دفتر پارلمانی بودجه پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی کانادا در سال مالی آینده را بهبود بخشید. در حالی که قبلاً در پیش‌بینی ماه آوریل تخمین زده شده بود که اقتصاد کانادا در سال مالی آینده ۱۳.۵ درصد آب خواهد رفت، حالا با توجه به داده‌های اقتصادی فراتر از انتظار ماه‌های آوریل و می، پیش‌بینی شده است اقتصاد در سال مالی آینده ۶.۸ درصد آب خواهد رفت.

این دفتر همچنین پیش‌بینی کرد تا پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ تنها ۵۶.۵ درصد از جمعیت بالای ۱۵ سال کانادا شاغل خواهند بود. این در حالی است که قبلاً در ماه آوریل این میزان ۵۷.۸ درصد پیش‌بینی شده بود، که این نشان می‌دهد مسیر ریکاوری بازار کار طولانی‌تر از چیزی است که قبلاً انتظار می‌رفت.