۰ نفر

وضع مالی آمریکایی‌ها در دوران ترامپ چه تغییری کرده است؟

۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱:۳۶
کد خبر: 446420
وضع مالی آمریکایی‌ها در دوران ترامپ چه تغییری کرده است؟

۴۲درصد شهروندان آمریکایی عملکرد دولت ترامپ در حوزه اقتصاد را منفی ارزیابی کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، برای بسیاری از آمریکایی ها دوران چهار ساله ریاست جمهوری دونالد ترامپ تغییری در وضع زندگی آن ها ایجاد نکرده است: ۴۵ درصد پاسخ دهندگان نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه " بنک ریت" گفته اند وضعیت زندگی آن ها در طول این چهار سال از نظر مالی تغییری نکرده است و شمار کسانی که معتقد بوده اند شرایط مالی آن ها دشوارتر شده تقریبا به دو برابر افزایش یافته و به ۳۰ درصد رسیده است.

از زمان انتخاب شدن دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ تاکنون شاخص های بورسی جهش محسوسی داشته اند از جمله شاخص " اس اند پی ۵۰۰" که طی این مدت ۵۸ درصد رشد داشته است. اکنون و با شیوع آمریکا وضعیت اقتصادی آمریکا وخیم شده تا جایی که رشد اقتصادی به کمترین سطح یک فرن اخیر خود رسیده و نرخ بیکاری نیز در حال گذشتن از ۱۵ درصد است.

مارک همریک، تحلیل گر ارشد مسائل اقتصادی موسسه بنک ریت گفت: با وجود نرخ بیکاری بسیار کم قبل از شیوع بحران، دستاوردهای دولت ترامپ در حال نابودی است و رشد اقتصادی پس از ۱۴۸ ماه متوالی متوقف شده است.

از مجموع پاسخ دهندگان، ۴۲ درصد گفته اند عملکرد دولت در حوزه اقتصادی را منفی ارزیابی می کنند در حالی که ۳۵ درصد معتقد بوده اند عملکرد دولت خوب بوده است. سایرین نیز گفته اند شرایط با قبل تفاوتی ندارد.

این نظرسنجی با مشارکت ۱۳۴۳ پاسخ دهنده آمریکایی با میزان درآمد و بازه سنی مختلف صورت گرفته است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر امسال ( آبان) بین دونالد ترامپ و جو بایدن، معاون اول دوره ریاست جمهوری باراک اوباما خواهد بود و نظرسنجی ها حاکی از رقابت تنگاتنگ این دو نفر دارد. ترامپ برای انتخاب مجدد حساب ویژه ای روی اقتصاد باز کرده است.