۰ نفر

چگونه فلوید سنگ بنای یک جنبش شد؟

۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۳
کد خبر: 445741
چگونه فلوید سنگ بنای یک جنبش شد؟

نشریه انگلیسی اکونومیست، طرح روی جلد و موضوع سرمقاله این هفته خود را به قدرت اعتراضات و بزرگداشت جورج فلوید اختصاص داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ اکونومیست نوشت: فلوید به هیچ‌وجه فرد مشهوری نبود. او در گوشه یک خیابان واقع در شصت و چهارمین شهر بزرگ آمریکا کشته شد. اما با مرگش ناگهان به سنگ بنای جنبشی تبدیل شد که همه آمریکا را در برگرفت.

مهم‌تر اینکه او توانست حتی الهام‌بخش کشورهای دیگر از برزیل گرفته تا اندونزی، فرانسه و استرالیا شود. تغییرات اجتماعی در ابعاد بزرگ، دشوار هستند. معمولا اینگونه است که جنبش‌های اعتراضی حامیان میانه‌روی خود که برای پیروزی به آنها نیازمندند، را ستیزه‌جو می‌کنند. اما مرگ فلوید موجب شد که وعده اصلاحات اجتماعی قدرتمندتر از پیش مطرح شود. هر کسی بر این باور است که مبارزه با نژادپرستی بیش از آن دشوار است که به نتیجه برسد، کافی است به یاد بیاورد که تنها شش سال پیش از تولد او، ازدواج دو نفر از دو نژاد متفاوت هنوز در ۱۶ ایالت آمریکا غیرقانونی محسوب می‌شد. این درحالی است که امروز حدود ۹۰ درصد  آمریکایی‌ها از آن حمایت می‌کنند. آمریکا هم یک کشور است و هم یک عقیده و می‌توان گفت در کشوری که با چنین عقیده‌ای در هم تنیده باشد، بی‌شک پیشرفت ممکن است.