۰ نفر

دومین سقوط پی در پی داوجونز

۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۳
کد خبر: 445497
دومین سقوط پی در پی داوجونز

با هجوم سرمایه‌گذاران به خرید سهام تکنولوژی برای کسب سود بیشتر در بحبوحه بازگشایی اقتصاد آمریکا، شاخص‌های داوجونز و اس‌اندپی سقوط کردند و نزدک برای اولین بار بالاتر از ۱۰ هزار واحد بسته شد.

به گزارش سی‌ان‌ی‌سی، در پایان معاملات چهارشنبه آمریکا (بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران) با هجوم سرمایه‌گذاران به خرید سهام تکنولوژی برای کسب سود بیشتر در بحبوحه بازگشایی اقتصاد آمریکا، شاخص‌های داوجونز و اس‌اندپی سقوط کردند و نزدک برای اولین بار بالاتر از ۱۰ هزار واحد بسته شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اس‌اندپی ۰.۵ درصد افت کرد و به ۳,۱۹۰.۱۷ واحد رسید در حالی که داوجونز ۲۸۲.۳۱ واحد یا ۱ درصد سقوط کرد و در ۲۶,۹۸۹.۹۹ واحد به کار خود پایان داد. شاخص‌های اس‌اندپی وا داجونز با باز شدن بازارهای سهام آسیا در روز پنج‌شنبه هم به سقوط خود ادامه دادند و در معاملات اینترنتی شاخص داو ۳۰۰ واحد دیگر خود را از دست داد.

در همین زمان شاخص نزدک که سهام تکنولوژی در آن وزن سنگینی را به خود اختصاص داده‌اند، برای اولین بار در تاریخ خود بالاتر از ۱۰ هزار واحد بسته شد. این شاخص ۰.۷ درصد رشد کرد و در ۱۰,۰۲۰.۳۵ واحد بسته شد.

سهام آمازون و اپل بیش از ۱.۷ درصد جهش کردند، در حالی که آلفابت و نتفلیکس به ترتیب ۰.۹ درصد و ۰.۱ درصد رشد کردند.