۰ نفر

چه کسی بهتر دروغ می‌گوید؛ بایدن یا ترامپ؟

۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۳
کد خبر: 445443
چه کسی بهتر دروغ می‌گوید؛ بایدن یا ترامپ؟

هر روزی که از اعتراضات سراسری در آمریکا می‌گذرد عرصه برای دونالد ترامپ تنگ‌تر می‌شود. دیروز دولت آمریکا به طور رسمی اعلام کرد که وارد دوران رکود اقتصادی شده است و از هر ۱۰ آمریکایی ۸ نفر معتقدند که ترامپ توان مدیریت و خاموش کردن آتش اعتراضات در کوتاه مدت را ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از هفت صبح، گزارش‌ها نشان می‌دهد که ۲۲ ایالت از کشور به دلیل اجتماعات معترضان شاهد رشد و افزایش میزان ابتلا به کروناست. حلقه اعتراضات تا دور کاخ سفید تنگ شده است و امروز کاخ سفید در حصار یک مایل فنس و بلوک سیمانی نیوجرسی قرار دارد که آتش خشم معترضان به دامن کاخ‌نشینان نرسد.

اجتماعات روزانه مردم معترض به دور کاخ سفید افزون بر نمایان کردن خشم عمومی یک معنای دیگر هم دارد، محبوبیت ترامپ در حال سقوط آزاد است. در دو هفته گذشته محبوبیت ترامپ با سقوط قابل توجهی به ۳۸ درصد رسید و شیب منفی و نزولی محبوبیت او ادامه دارد. درست در همین زمان محبوبیت جو بایدن از مرز ۵۰ درصد گذشت و این دستاورد بزرگی است که به رغم تلاش گسترده هیلاری کلینتون در انتخابات گذشته هرگز محقق نشد.

میزان محبوبیت ترامپ در حال نزدیک شدن به جیمی کارتر و جورج بوش پدر و یک شکست تمام عیار و میزان محبوبیت بایدن در حال رشد به سمت محبوبیت اوباما و پیروزی قاطع است.معترضان در شهرهای مختلف در حال پایین کشیدن مجسمه افرادی هستند که شهره به برده‌داری بوده‌اند. معترضان به نوعی ترامپ را هم از همین قماش می‌دانند و در شبکه‌های اجتماعی این کنش آن‌ها به یک نماد ضدترامپی تبدیل شده است.

درست در همین زمان خبر می‌رسد که بایدن قبل از مراسم رسمی ترحیم جهت تسلی بازماندگان و ابراز همدردی به خانه و دیدار خانواده جورج فلوید خواهد رفت.اگر بنا باشد این نوشته صادقانه باشد باید گفت تمام این اتفاقات و ساختن و پرداختن به بایدن زیبا در مقابل ترامپ زشت حاصل بازنمایی اتفاقات در رسانه‌هاست و آنچنان هم واقعیت ندارد.

قانون بحث‌برانگیز رسیدگی به جرائم که در سال ۱۹۹۴ تصویب شد و طبق آن پلیس اجازه پیدا کرد که با توجه به شرایط رفتارهای خشنی مانند فشار دادن زانو بر گردن مجرمان که مشابهش موجب قتل جورج فلوید شد، داشته باشد یک حامی سرسخت در مجلس سنا به نام جو بایدن داشت که متن دفاعیه‌ای جانانه‌ای بر این قانون نوشت.

این قانون که با حمایت بایدن و در زمان ریاست‌جمهوری بیل کلینتون تصویب شد امروز تبدیل به پتک محکمی بر مجسمه ترامپ شده است.‌دیروز کالین پاول، وزیر امور خارجه آمریکا در دوران بوش در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان از ترامپ اعلام انزجار کرد و گفت به بایدن رای خواهد داد که فردی قانون‌مدار، معقول و حامی مردم و حقوق آن‌هاست.

ترامپ در واکنش به پاول نوشت: «پاول که می‌گفت صدام سلاح‌کشتار جمعی دارد(که نداشت) و به این بهانه ما را وارد جنگ‌های فاجعه‌بار خاورمیانه کرد از بایدن که به او مجوز این جنگ‌ها را داد حمایت کرده است و من دروغگو و غیرمعقولم!» همانطور که مشخص است و خود ترامپ به آن اعتراف کرده، او جنگ رسانه‌ای و بازنمایی را به بایدن باخته است اما واقعا اینطور نیست که بایدن فرشته باشد و او دیو.