۰ نفر

فدرال‌رزرو:

نرخ بهره آمریکا تا ۲۰۲۲نزدیک صفر می‌ماند/ بانک مرکزی آمریکا نقدینگی به بازارها تزریق می‌کند

۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۳۸
کد خبر: 445397
 نرخ بهره آمریکا تا ۲۰۲۲نزدیک صفر می‌ماند/ بانک مرکزی آمریکا نقدینگی به بازارها تزریق می‌کند

در پایان جلسه سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو، بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که نرخ بهره خود را تا ریکاوری کامل اقتصاد از پاندمی کرونا نزدیک به صفر نگاه خواهد داشت.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، در پایان جلسه سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو، بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که نرخ بهره خود را تا ریکاوری کامل اقتصاد از پاندمی کرونا نزدیک به صفر نگاه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، جرومی پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی خود پس از پایان اجلاس سیاست‌گذاری پولی بانک گفت: ما به افزایش نرخ بهره فکر نمی‌کنیم. ما حتی به تصور افزایش دادن نرخ بهره هم فکر نمی‌کنیم.

او ادامه داد: آن‌چه ما در حال حاضر به آن فکر می‌کنیم پشتیبانی از اقتصاد آمریکا است و ما فکر می‌کنیم این کار مدتی طول خواهد کشید.

بانک مرکزی آمریکا در بیانیه پایانی خود اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود با محدودیت‌های مقابله با ویروس کرونا، اقتصاد آمریکا ۶.۵ درصد در سال ۲۰۲۰ آب برود. اما در سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی می‌شود اقتصاد آمریکا شاهد رشد ۵ درصدی باشد و به دنبال آن در ۲۰۲۲ هم اقتصاد این کشور ۳.۵ درصد رشد خواهد داشت. هر دوی این مقادیر از میانگین بلندمدت رشد اقتصادی آمریکا بالاتر هستند.

بانک مرکزی آمریکا همچنین اعلام کرد که برای پشتیبانی از اقتصاد همچنان به تزریق نقدینگی به بازارهای ادامه خواهد داد. به این ترتیب قرار شد بانک مرکزی آمریکا ماهانه ۸۰ میلیارد دلار اوراق قرضه و ۴۰ میلیارد دلار اوراق مسکن را از بازار خریداری کند.